1

Onderwerp: Vraagje...

Hallo,

Ik ben Danisha ik wil vrijdag voor het eerst mijn marsepein taart maken en ik ben erg enthousiast!

Omdat ik zo enthousiast ben.. wil ik een lijstje maken hoe ik van plan ben om mijn taart te maken.. zodat ik te horen kan krijgen wat ik verkeerd doe en misschien ook nog handige tips.

Ik maak of koop een cake van ongeveer 25cm, de boven kant en de zijkanten van de cake besmeer ik met een mengsel van 1 pak roomboter + 1 fles poedersuiker.

Ik rol de marsepein helemaal uit in een grote vlak en die zet ik op mijn cake. een klein beetje aandrukken zodat hij goed vast zit. Daarna snij ik die overbodige marsepein weg.

Ik versier mijn taart nog een beetje met een ander kleur marsepein, en vervolgens zet ik het in de koelkast.

De volgende dag neem ik het mee naar de..  BABY SHOWERRRR....

Okeee aangezien het voor een baby shower is zou ik het leuk vinden om tips te krijgen hoe ik het zal moeten versieren. Niet al te moeilijk graag... aangezien dit mijn eerste keer is...

Okee dat  was het...

Doe ik het goed of juist niet???

Groetjesss danisha

2

Re: Vraagje...

Oh ja vergeten te vermelden ik wilde er ook een vulling tussen doen... dus nadat ik mijn cake heb besmeerd met die mengsel doe ik daarop aarbeien jam...

3

Kijk hier maar even en in de FAQ dan gaat het vast helemaal goed komen!
http://www.felicitaartjes.nl/ en dan bij de beschrijvingen

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

voor een babyshower zou ik gewoon even in de galerie kijken bij babytaarten ideetjes genoeg :D

succes groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

5

Beste Danisha,

Op zich kan ik je niet heel evr helpen, want ik ben zelf ook maar een beginnend bakster. Je zegt dat je de cake ook nog wilt vullen:

Danisha schreef:

Oh ja vergeten te vermelden ik wilde er ook een vulling tussen doen... dus nadat ik mijn cake heb besmeerd met die mengsel doe ik daarop aarbeien jam...

Het handigst is bij het vullen om de cake horizontaal doormidden snijden, en daar de jam opsmeren en de bovenkant er weer op precies dezelfde plaats opzetten.  Daarna de cake helemaal insmeren met Botercreme.

Je kunt natuurlijk de jam gebruiken om mee af te smeren, maar bij aarbeienjam kan het voorkomen dat die door je marsepein heen gaat schijnen (is zelf ook wat donkerder van kleur).

Succes, en laat je ons het resultaat zien?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Hoi,
Nog een tipje, na het afsmeren eerst half uur in de koelkast, dan met heet mes nog even er langs, zodat hij heel goed glad is. Dan de marsepein erop.

Je botercreme (dus boter en poedersuiker) een poosje mixen, zodat de suiker een beetje oplost in de boter!

Groetjes Renske