1

Onderwerp: Mijn eerste taart is gelukt !!!!!!!!!

Gisteravond mijn eerste taart gemaakt en hij is gelukt in had hem gevuld met banketbakkersroom en aardbeien jam ( laagje) alleen de room vond ik te water hij is van Dr.Oetker en had het met water gemengt om het romig te maken kon ik hem beter ook met slagroom aanmaken. Voor de volgende keer.
Ik heb hem bekleed met marsepein en verder had ik geen versiersels omdat dit een probeersel was. Ben zeer tevreden en vind het echt heel erg leuk om te doen.
Nu de volgende missie mijn zoontje is volgende week 3 dus ga gauw spulletjes in de shop bestellen en van het weekend 2 marsepein taarten maken van Cars.

Sandra :)

2

Re: Mijn eerste taart is gelukt !!!!!!!!!

krijgen we geen foto te zien, ben erg benieuwd

3

ben benieuwd naar de foto  :)

4

Jullie raden het al hij is al aangesneden en heb al punten weggeven om te testen. Erg he,hij was verder ook heel saai hoor zonder versiering de cars taart zal ik jullie zeker laten zien van de week.

Groetjes Sandra

5

Je had geen versiering in huis? Ha ha, dat kan niet volgens mij.
Kan je altijd nog met kleivormpjes of koekjes uitstekers marsepein uitsteken, en die erop doen.
En als je dat ook niet hebt, zou je zelfs een dop of zo kunnen gebruiken, dan heb je toch rondjes op je taart.

Maar leuk dat hij goed gelukt was, succes met je carstaart.

6

Goed zeg!! Ik ga me er komend weekend aan wagen

7

Aline schreef:

Goed zeg!! Ik ga me er komend weekend aan wagen

Succes en ben benieuwd,laat je even weten hoe het gegaan is.
Groetjes Sandra

8

witje75 schreef:

Je had geen versiering in huis? Ha ha, dat kan niet volgens mij.
Kan je altijd nog met kleivormpjes of koekjes uitstekers marsepein uitsteken, en die erop doen.
En als je dat ook niet hebt, zou je zelfs een dop of zo kunnen gebruiken, dan heb je toch rondjes op je taart.

Maar leuk dat hij goed gelukt was, succes met je carstaart.

Inderdaad ik moet toegeven dat ik wat creatiever had kunnen zijn, met vormpjes en alles maar ik was allang blij dat het er allemaal goed uit zag en dat die lekkere laag marsepein er goed op was gegaan ( had ook maar 1 kleur) Heb vandaag even een voorraad ingeslagen door te bestellen via de webshop.
Groetjes Sandra :)

9

had je onder de marsepein ook nog iets van botercreme oid gedaan? Of de marsepein meteen op het kapsel? ik wil me er ook aan gaan wagen maar weet niet of de botercreme als tussenlaag een goed idee is.

10

Anne24 schreef:

had je onder de marsepein ook nog iets van botercreme oid gedaan? Of de marsepein meteen op het kapsel? ik wil me er ook aan gaan wagen maar weet niet of de botercreme als tussenlaag een goed idee is.

Hi Anne,
Ja ik had het kapsel helemaal ingesmeerd met een dun laagje botercreme en daarna de marsepein laag erop. Dat had ik ook op deze site gevonden bij recepten dat botercreme een goede tussenlaag is.
Succes...

Groetjes Sandra

11

Marsepein plakt niet op je paksel, dus zou er af glijden.
Dus daarom botercreme, of jam of pasta gebruiken als lijm.