1

Onderwerp: Is dit elfje taartwaardig? En hebben jullie nog tips?

Tja, mijn vragen staan eigenlijk in de topic-titel...

Het is eigenlijk mijn eerste echte poging tot boetseren... had na alle tips van Wendy, Wietske en Annette tijdens T&T zin gekregen om eens iets te proberen...

Hier komt mijn elfje:
http://lh4.ggpht.com/_KPYXgaLdzDk/SQjg5nt1aZI/AAAAAAAABMw/PlsLji8g6Lg/s400/29102008113.jpg

in close-up:
http://lh4.ggpht.com/_KPYXgaLdzDk/SQjg6BgjWUI/AAAAAAAABM4/U17aWS1GIY0/s400/29102008115.jpg

Zelf vind het gezicht nog niet zo mooi, neus te groot en ogen niet zo netjes... maar ach, er is altijd ruimte voor verbetering. Ook is haar linkerhand iets te groot uitgevallen.
Als jullie nog tips hebben, graag!

En natuurlijk bedankt voor het kijken!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

2

Re: Is dit elfje taartwaardig? En hebben jullie nog tips?

Ze is erg lief! Haar vleugels zijn prachtig. En haar sponsjes ook :lol:
De handen vind ik wat groot,

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

En als je dan haar armen inkort, dan de rechter (voor de kijkers thuis links) een iets natuurlijker bochtje geven.

Ik vind haar jurkje en vleugels erg mooi :Y Als je haar neusje te groot vindt, kun je die toch iets kleiner maken? Oogjes liggen trouwens netjes ìn het hoofdje :thumb:  Ik vind die "stapeloogjes' vaak niet zo mooi, dus dat heb je prima gedaan zo!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige dames, Als je de armen, handen en neusje aanpast is ze helemaal top! goed gedaan hoor. Ik zou het je niet na doen.
De vleugels zijn echt schitterend, evenals het jurkje trouwens.
Keep up the good job
:thumb:

Er schijnt altijd wel ergens de zon

5

ja precies wat de anderen zeggen de armen wat korter, je kan het beste naar je zelf in de spiegel kijken als je goed wil zien hoe je je armen buig, hier leer je zelf heel veel van voor je popjes .
probeer ook een beetje een nekje ertussen te zetten , nu valt haar mondje zover naar beneden weg .

mooie vleugeltjes , ga zo door .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

6

geen tips hier, heb alleen nog maar een buurman en buurman geboetseerd en die zijn redelijk simpel, vind jou eerste keer best goed. Smul wel van de tips die jij krijgt ;) kan ik ook weer meer verder :D (ik ben een tip pikker hahaha)

groetjes Ellen

7

Wat een lief elfje!
Ik boetseer zelf nog niet, dus ik kan je helaas geen tips geven :)

Groetjes Laura!

8

Je vleugels en jurkje zijn indd geweldig. Ook zou IK de beentjes korter maken. Die vind ik in verhouding ook erg lang. Toch al met al een leuke eerste boetseerpoging moet ik zeggen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Glitters op de vleugeltjes en een blosje op de wangetjes?

10

Bedankt voor alle tips!
Ik denk dat mijn volgende elfje in ieder geval wat kleiner van stuk wordt.

Deze laat ik nu zo (het is al hard geworden allemaal), maar ik blijf gewoon dooroefenen!

11

Als alles al hard geworden is kun je de armen inderdaad niet meer inkorten. maar wellicht kun je ze er nog in z'n geheel afhalen? Dan hoef je alleen nieuwe armen te maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12 Laatst bewerkt door Elja (30-10-2008 23:23)

Carin schreef:

Als alles al hard geworden is kun je de armen inderdaad niet meer inkorten. maar wellicht kun je ze er nog in z'n geheel afhalen? Dan hoef je alleen nieuwe armen te maken.

Daar heb ik nog wel aan gedacht, maar het haar is van marsepein en dat plakt er zo lekker aan vast... dus als ik de armen eraf haal, dan gaan delen van het haar waarschijnlijk mee... Dat ziet ook zo slordig uit :D
Het zal er niet mooier op worden denk ik, dus deze dame laat ik zo en ik vond dit gefreubel leuker dan ik had gedacht (heb in het verleden wel eens een poging gewaagd met Fimo e.d. en dat heb ik snel opgegeven), dus er komen vast nog wel meer boetseersels, maar dan met kortere armen :)

Bedankt voor het meedenken!