1

Onderwerp: nogavulling

gisteren een chocolade taartje gemaakt met noga vulling.
weet niet of dit al een bekende is maar schrijf hem toch nog even op.
bekertje slagroom (250 ml) half pakje noga, van die blokjes met nootjes.
slagroom aan de kook brengen,van het vuur afhalen. noga er in oplossen. nachtje laten staan en de volgende dag opkloppen met een zakje slagroomversteviger.
vond hem erg lekker.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

2

Re: nogavulling

Jammmmmie dat klinkt lekker, die ga ik onthouden!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Oh ik ben gek op nougat, en dit klinkt erg lekker!
Ik denk dat je zowel de 'blanke' nougat met nootjes kunt gebruiken als degene met chocola en nootjes! Jammieeee..

Groetjes Laura!

4

klinkt erg lekker mmm :P

5

Volgens mij heb ik nu de vulling gevonden voor mijn eigen verjaardagstaart. Binnenkort maar even een proeftaartje met proefvulling maken hehehe O-)

Life is uncertain... do the wud first! ;)

6

Die nougat, is dat de harde of de zachte? Of maakt het geen verschil? :)

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

7

Ik ben ook gek op noga....:lol:
Die ga ik zeker eens uitproberen.....;)

Bedankt Marlies.

8

Kun je hier ook cupcakes mee afwerken? Dus als een soort ganache op de cupcake gieten?

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

9

wat een goed idee zeg! lijkt me heerlijk!

10

het is een beetje taaie noga, hard of zacht ? geen idee van die blokjes in een pak met nootjes er in.
en voor het afsmeren van cup cakjes weet ik niet ,het is een slagroom vulling. volgens mij is dat niet om af te smeren.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

11

Hoi Veentje,

Ik heb de titel van je topic even veranderd, zodat hij gemakkelijker is terug te vinden. Deze hadden we nog niet op het forum voor zover mij bekend, klinkt lekker hoor!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12 Laatst bewerkt door rvhardeveld (04-11-2008 07:42)

Klinkt goed! Weet iemand een lekkere vulling om erbij te combineren als tweede laag? We zijn altijd gek op frisse vullingen zoals kwark en fruit, dus ik zou er dan graag nog iets bij willen maar wat???? :think:

Groetjes,
Rhod

Groetjes,
Rhod

13

Harde nougat is gewoon echt keihard, en de zachte die ik bedoel kan je indrukken. Deze heeft stukjes noot idd en stukjes jam? iets dergelijks....

Combinatie voor de nougat kan heel goed een jam zijn, aangezien ze zelf ook wel eens stukjes ervan hebben :) aardbeien of 4 vruchten

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

14

kan je dit ook maken met de noga zonder nootjes? die is ook zacht dacht ik.....

15

ik heb hem net gemaakt.
en hij is echt heerlijk!
ik heb gewoon een pak gekocht bij de ah.
en daar zaten nootjes en rosijntjes in.
gewoon te heerlijk!

16

ook gemaakt vandaag, echt lekker , heb er dan nog kleine stukjes nouga onder gedaan.
maar inderdaad met wat combineer je dit dan? Het is een hele zoete vulling dus beter iets fruitig maar weet  niet of dat matcht met nouga?

17

Ik denk combineren met aarbeien, bosvr of frambozen jam

18

ik heb het gedaan met pure bonbonbloc! heerlijk was het

19

ook bij ons favoriet, vooral in een chocoladebiscuit met 1 laag choco mousse en 1 laag nougat vulling, mmmmmm voor de zekerheid doe ik wel altijd nog een blaadje gelatine erdoorheen naast de klopfix. misschien overbodig maar de smaak wordt er niet minder door.

je hebt ook nougat met karamel, die smaakt ook goed in de taart :Y

of de nougat mousse in een borrelglaasje met een bol choco mousse en bolletje vanille ijs= heerlijk nagerecht.

20

nougat met cranberryjam/compote

21

Klikt allemaal erg lekker, ga ik ook een x proberen

22

De noga is nu in de aanbieding bij de C1000!
(net als de lonka fudge trouwens  :9 )

Dat is toch een TAART waard!

23

Hallo,
ik wil de nogavulling graag eens proberen maar hoeveel noga gebruiken jullie, ik lees in het recept "een half pakje" maarja ik weet natuurlijk niet hoe groot jullie pakje noga is :/ ik heb er van 125gr.
groetjes
Iris

24

Tinusde1ste schreef:

nougat met cranberryjam/compote

dit lijkt mij een heerlijke combi: lekker friszuur tegen de zoete noga.
ga het zeker proberen: bedankt.

25

Heb de noga-room in de koelkast klaar staan voor een weggeeftaart, heb zoon laten proeven, vond het lekker, maar wel zoet, dus ga ik cranberry er tegen smeren, en buitenom gewone slagroom met wat fruit.
Eerst bleef de noga nogal hard, maar na een nachtje in de koelkast kon ik het prima mixen. uiteraard geen suiker meer bij gedaan.