1

Onderwerp: Ja hoor, en weer en beginneling...alleen ik weet niet waar te beginnen

Hallo allemaal,

Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje (30 nov) voor het eerst een taart maken en bekleden. Ik heb wel eens een appeltaartje gemaakt of een chocoladetaart, maar dit is net weer iets anders natuurlijk!

Ik wil graag iets simpels met marsepein. Ik heb het volgende in  mn hoofd;
- biscuit bakken
- snijden
- botercreme langs de randen
- vullen
- in elkaar zetten ;-)
- taart met botercreme besmeren
- marsepein er over

Dit ter beoordeling van jullie, doe ik het zo goed??

Dan nog een paar vraagjes. Ik hou absoluut niet van een 'boterige, plakkerige smaak' wat is dan de beste botercreme om te gaan gebruiken? Ik gebruik het om het smelten van de bekleding tegen te gaan, want het moet een nacht in een koude (4 graden) koeling kunnen overleven.

De vulling; wat is lekker?? En hoe maak ik het. Ik zie hier van alles voorbij komen, ook links maar ik kom er niet uit. Heeft iemand misschien een recept voor me? Stap voor stap?

De marsepein; hoe bewaar ik de bestelde marsepein van de webshop? en hoeveel tijd moet er tussen het kleuren/bewerken en het bekleden zitten? Of kan dat a la minuut?

Benodigdheden; wat heb ik echt nodig om een taart te maken?

Dan nog een laatste vraag; tzt wil ik ook van die leuke figuurtjes van marsepein gaan boetseren, maar ik ben he-le-maal niet creatief, ik kan bv niet tekenen/schilderen enz. Zou ik dit dan wel kunnen?

Nou een hele waslijst, maar ik hoop voor een goed doel, want ik kan niet wachten om het resultaat te zien!!

Groetjes Aline

PS als je een leuk idee hebt voor een beginners verjaardagstaart voor een jongentje die 2 word, is dat zeer welkom! Ook stap voor stap recepten voor een hele taart ben ik dol op ;-))

2

Re: Ja hoor, en weer en beginneling...alleen ik weet niet waar te beginnen

O ja, ik ben van de frisse vullingen

3

Hoi Aline, welkom hier! Je hebt inderdaad wel erg veel vragen! Als ik je een goede raad mag geven: het antwoord op bijna al je vragen is te vinden in de FAQ van deze site, en verder verspreid over andere topics, er staat een zoekmachine bovenaan de page ;). Het loont echt de moeite om wat tijd te investeren en rond te neuzen in oudere topics: je zult niet alleen antwoord krijgen op je vragen, maar ook een heleboel andere ideeen opdoen! :)

Succes en veel plezier met bakken!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Bedankt!! Ik ben al even op het forum gaan neuzen, ik mag er wel een dag voor uittrekken haha. Maar zie al heel wat leuks!! Goh ik kan niet wachten. Ik denk dat ik vanavond wat spullen bestel, na het weekend een oefentaart maak. Als dat lukt ga ik voor het eggie ;-)

Mooie naam heb je trouwens, onze dochter heet Ari

5

de eerste opzet is oke. das de basis :D Tip van mij? veel elzen hier idd in de FAQ en doen!! Proeven! Oefenen! en boetseren? genoeg how to's ook hier! gewoon lekker neuzen op de site en misschien ter extra ondersteuning, koop een taartenboek (webshop heeft meerdere titels)
Succes!

groetjes Ellen

6

Idd heel veel lezen! Ik heb de vulling bij mijn eerste taartje wel simpel gehouden. gewoon kant en klare vlaaivulling gekocht en een laag met jam. ik vond de rest al ingewikkeld genoeg :D

7 Laatst bewerkt door Adrienne (29-10-2008 18:51)

Aline schreef:

Bedankt!! Ik ben al even op het forum gaan neuzen, ik mag er wel een dag voor uittrekken haha.

Ik denk dat ik vanavond wat spullen bestel, na het weekend een oefentaart maak. Als dat lukt ga ik voor het eggie ;-)

Ik heb denk ik wel een week rondgekeken in alle oude topics voor ik m'n eerste taart ging maken! Enne, een oefentaart is ook een echte hoor! Ik maak nog steeds alleen maar oefentaarten :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>