1

Onderwerp: Hier word ik nou zo moe van!

Mijn nichtje belde die wilde graag een echte meisjesstapeltaart voor haar verjaardag met veel bloemen hartjes en glitters.
Ik had meteen helemaal in mijn  hoofd hoe ik die taart wilde maken.
Dus ik gister marsepein gekleurd tylose erdoor gemengt en wat bloemetjes gemaakt die ik dan met de blaadjes omhoog wilde laten drogen.
Ook alvast de letters [funky tappits :mad:]gemaakt om te laten drogen en nou word het niet hard :grr:
Blijkbaar moet ik daar dus echt fondant voor gebruiken maar dat heb ik natuurlijk niet in huis.
Helaas kan ik dus niet maken wat ik in mijn hoofd had en worden het gewoon bloemetjes met liggende blaadjes.
Hij zal evengoed vast wel leuk worden hoor maar nu baal ik er een beetje van  :(
Donderdag ga ik hem maken dus dan zien jullie hem wel in de parade voorbij komen.

Groetjes Marit

Re: Hier word ik nou zo moe van!

Ja, inderdaad, als je ze wilt maken met omhoogstaande blaadjes, moet je echt fondant hebben....
Wel balen he, als je iets in je hoofd hebt wil je ook dat het zo wordt!
Waarschijnlijk wordt hij alsnog heel erg mooi, ook zonder fondant.

Je zou ook bij vind elkaar kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont of een oproepje doen of iemand in de buurt wat fondant voor je heeft.

Groetjes Renske

3

En als je ze nou in bijv. een eierdoos op 50º in de oven laat drogen? Of kan een eierdoos niet tegen die temperatuur? :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Of in een poffertjespan! Die moet daar zeker tegen kunnen, toch? Zal wel wat platter worden als een eierdoos, maar toch iets opstaan.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Je zal toch maar op Cyprus wonen en op het idee komen om ze in een poffertjes pan te laten drogen :lol:

6

ik gebruik altijd marsepein en de blaadjes bleven bij mij wel omhoog staan.. maar toen stonden ze al wel eventjes. een paar dagen of zo, in een eierdoos en eierkopjes :)
zonder tylose trouwens. je moet dus iets meer geduld hebben. en ik heb de ballina fondant, en die wordt dus helemaal niet hard! zelfs niet na 3 weken in de buitenlucht.

7

Hey marit,

Ben je weer lekker ongeduldig... hihi   :lol: .. Denk dat je idd een beetje meer geduld moet hebben. Ik heb laats ook bloemetjes gemaakt.. Met tylose door de marsepein en dan in een eierhouder (die je bij je koelkast krijgt) een paar dagen laten drogen. Ik had er  wel een stukje huishoudfolie losjes overheen gelegd. En na 2 dagen waren het keurige opstaande bloemetejs.. Heb er geen foto's van.  had ze op cupcakes gedaan en die waren op voor ik er foto's van kon maken..
succes met je taart..

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

8

petrabennes schreef:

Je zal toch maar op Cyprus wonen en op het idee komen om ze in een poffertjes pan te laten drogen :lol:

Heb ik een keer "geimporteerd" na een vakantie: moet toch een beetje Hollandse cultuur aan m'n kids meegeven, toch? :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>