1

Onderwerp: hoe stapel je een taart

Hallo,

Ik wil  oor het eerst een stapeltaart maken maar weet niet hoe wie kan mij hierbij helpen.

Alvast bedankt

2

Re: hoe stapel je een taart

Goede vraag zeg.
Helaas heb ik ook geen idee, maar ik lees wel even mee!

3 Laatst bewerkt door witje75 (28-09-2008 13:57)

Eerst de onderste taart bekleden, dan 3 dunne stokjes, of kitkat of zo er in steken.
Zodat de bovenste gestut wordt, anders zakt hij in elkaar.
Dan dus het beklede tweede taartje erop zetten.

Als je het tweede taartje op een taartkartonnetje zet, kan je er voor kiezen het taartje eraf te halen voor het aansnijden.
Het beste is eerst de onderste aan te snijden, omdat de bovenste meestal het mooist versiert is.

4

harstikke bedankt!!!

5

Hier staat een how-to: www.tartacadabra.nl

6

hii ,

ik heb zelf ook nog 2 vraagjes hierover.

moet je perse taartkartonnen gebruiken? en als je een 3-lagen taart maakt moeten er dan ook duvels in de 2e laag? + ik heb een beetje het gevoel dat de duvels het uiterlijk van de taart verpesten??

7

een taartkartonnetje is wel zo veilig anders hebben je stokjes weinig zin die steunen eigenlijk op het kartonnetje
ook is het daardoor beter snijden (anders snijd je in 1 keer door twee taarten heen )
en de bovenkant van de onderste taart blijft mooier het wordt dan niet zo'n knoeiboel

als je meer lagen wil doen
zou ik in de onderste taart wel wat meer stokjes doen er komt dan natuurlijk meer gewicht op
in de middelste taart moeten dan ook weer stokjes
je ziet hier niks van aangezien het IN de taart zit

de stokjes houden zeg maar het gewicht van de bovenste taart(en) zodat de boel niet inzakt (instort )

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl