1

Onderwerp: bobbels in de fondant

ik heb een vraagje. het bekleden ( nou ja fondant op de taart krijgen) lukt aardig. maar het glad krijgen ervan niet. je ziet altijd de randen van de lagen van de taart zitten. hoe krijg je dit het beste weg? en wachten jullie eerst tot de bekleed laag hard is geworden voor het decoreren of doen jullie dta meteen na het bekleden van de taart?

2

Re: bobbels in de fondant

Misschien iets meer botercreme gebruiken om die ribbels te laten verdwijnen...?

cake a day, takes the sorrow away!!!!

3

De taart insmeren met botercreme.... dan even in de koelkast ( botercreme harden) dan eruit halen en met een warm mes de botercreme glad strijken ( mes warmen onder de hete kraan en droogmaken alvorens de taart glad te strijken)

Dan is de onderlaag goed glad en dan pas bekleden met fondant en/of marsepein

Succes ;)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

Als je de taart gevuld hebt (en evt al afgesmeerd), even laten staan in de koelkast, dan zakt hij nog iets in en kun je de uitstulpende botercreme weer gladstrijken (met een warm mes).
Dan pas bekleden, dan zie je als het goed is de lagen vulling niet meer.

Verder is een smoother gewoon heel handig.

Groetjes Renske

5

niet al te dun uitrollen, dan zie je ook meer van de onderlagen

6

Als je de taart doorsnijd stop ik altijd twee prikkertjes (eentje boven en eentje in je ondelaag) dan ligt je taart na het vullen weer precies op de goede plek. scheelt ook een hoop hobbels. daarna goed insmeren met botercreme.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

7

niet te dun uitrollen en goed glad strijken. De randen van de taarten goed opelkaar zetten.

8

ik ga het dit weekend uit proberen want ik moet voor zaterdag de eerst echte verjaardagtaart maken voor mijn zoon. maar dan komen zoveel mensen ben benieuwd of het lukt