1

Onderwerp: Mijn biscuitmix blijft mislukken helllpppp!!!!!

Sinds van de week dacht ik weet je wat ik ga zelf de verjaardagstaart voor mijn zoontje ( word 3 ) maken. Maar op de een of andere manier wil de biscuitmix niet vol en luchtig uit de oven komen ik heb hem bereid volgens het recept van deze site en de temp. van 125 na 10 min. naar 150 en weer na 10 min. naar de 175 graden gezet maar hij word hooguit 4 cm hoog. Hij smaakt goed alleen het is alles behalve een luchtige cake. De eieren heb ik samen met de suiker in de keukenmixer op de hoogste stand 10 min. gemixt. Dus help ik weet niet wat ik fout doet kan iemand mij raad geven. Ik had er zoveel zin in maar na 3 taartbodems weet ik het niet meer.
Alvast bedankt :)

2

Re: Mijn biscuitmix blijft mislukken helllpppp!!!!!

Heb je zo'n keukenmachine met 'messen'? Want daar lukt het niet in :(
Ga anders eens voor de mix (webshop of Soezie, bij de Boerenbond / welkoop oa) en een gewone mixer, dan komt het vast goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Had dit probleem ook, en gebruik nu  Moskovisch mix wel die zonder boter.
Veel lekkerder en luchtiger
krijg je bij aveve.  :)

4

Hi Yvonne,
Oh ok, kijk zo leer ik nog wat. Het zijn 2 kunstofmessen die horizontaal liggen. Ik gebruik  deze  altijd voor cakemix en pannekoekbeslag. Ik ga het van de week nog een keer met een goede mixer proberen. Bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal zeker nog vaak op dit forum te vinden zijn,
Sandra

5

Doe er anders ook 2 theelepels bakpoeder door, wordt hij ook luchtiger.

6

garde attribuut van de mixer gebruiken, en tijdens het mixen, goed opletten dat de gardes niet helemaal ondergedompeld zijn in het beslag, als het een stukje uitsteekt kunnen de gardes de lucht er beter "indoen"

Altijd tijd voor taart :-)

7

Hoi,

Ik doe het nog met de hand-mixer en dan zet ik mijn beslag-kom in een bak (vaatwasbak) vol heet water. Wel goed de kom vasthouden want als hij omkiept....

Bij mij werkt het...ik hoop ook bij jou.

Volg je hart...want dat klopt!

8

Hihihi, Ik gebruik altijd biscuit mix, erg gemakkelijk en lukt altijd. Wel met een handmixer geklopt (10 min). Maar met deze tips leer je weer wat bij.

Monique waarom zet je hem in een bak met heet water?

Groetjes Ingeborg

9

Borg schreef:

Hihihi, Ik gebruik altijd biscuit mix, erg gemakkelijk en lukt altijd. Wel met een handmixer geklopt (10 min). Maar met deze tips leer je weer wat bij.

Monique waarom zet je hem in een bak met heet water?

Als je geen mix gebruikt is het heel belangrijk dat je ingredienten kamertemperatuur zijn, of iets warmer nog.
Vandaar dat je het het beste kamertemperatuur spullen kan mixen in een bak die in heet water staat. Kan het niet te koud worden.
En dus minder snel mislukken.

10 Laatst bewerkt door mniek (28-10-2008 11:26)

Precies Witje,

Ik heb deze tip ooit van mijn schoonmoeder gekregen toen al mijn baksels misbaksels werden. Sinds ik deze tip toepas heb ik eigenlijk geen misbaksels meer....

11

Hoi allemaal,
Iedereen super bedankt voor de tips en ga er vandaag weer mee stoeien.

Sandra :)

12

Succes sandra...hoop dat ie nu wel lukt.

13 Laatst bewerkt door Nicky01 (29-10-2008 18:39)

He he hij is gelukt.......pfff. Ik moest gewoon een ordinaire handmixer hebben i.p.v. de keukenmachine. Nogmaals iedereen bedankt voor de tips..... Nu de volgende stappen het vullen en bekleden met marsepein.

Groetjes Sandra