1

Onderwerp: mijn tietjes zijn klef ?????

hi,

al een paar keer heb ik biscuit bollen gebakken in de blanda vorm 12cm, ik gebruik 3 eieren, 75 bloem, 15 maizena en 90 suiker. en ze zijn iedere keer klef, ik bak ze een dag van tevoren, 30 min op 160/180 graden en laat ze in de oven afkoelen, en doe ze daarna met vorm in een zak. (ook een keer meteen uit de vorm gehaald, maar dat was ook niets)

iemand een oplossing die hij/zij met me wil delen, Bedankt

Altijd tijd voor taart :-)

2

Re: mijn tietjes zijn klef ?????

sorry ik reageer ff lachend
je tietjes klef????

ik ga ff kijken wat ik  in zo'n geval doe, maar die titel!!!!!
hahhahaha
ik kom er nog op terug

cateren is ook gebakjes maken :)

Ik vraag me af hoe snel ze afkoelen in de oven.
Ik denk dat ze gewoon nog iets te warm (misschien de binnenkant) in de zak gaan, vervolgens krijg je condens en worden je kapsels klef. Ik laat mijn biscuit gewoon op het aanrecht afkoelen.
Je kunt ze ook even in de diepvries doen, worden ze lekker van!

Groetjes Renske

HAHAHAHAHAHHAHAHAHHA mijn man ligt helemaal dubbel! EN IK OOK! HAHAHAH...

enfin, ik maak altijd voor een vorm van 15 cm... en dan kom ik aardig ver met 2 ikea bolletjes, 15 cm... Bakken, en meteen als ze goed zijn uit de vorm en op een rooster helemaal laten afkoelen, daarna pas in een zak...zo doe ik het in iedergeval en tot nu toe gaat het prima, zie taarten 18+

succes!!

5

Whahahaha ik kan er niets aan doen. Heb ook niets zinnigs te melden sorry hahahaha

Life is uncertain... do the wud first! ;)

6

ik weet er verder niets van, echt niet
ik bak mijn dingen,laat ze even staan,keer ze om op rooster waar theedoek op ligt
een eenmalig iets gehad .
dus ff langer bakken op lagere temperatuur
verder geen hulp dus van mij.

alleen domme man van mij schaterde om de kleffe borstjes
ik nog he wat nu?
kon hij niet uitleggen zei hij.

wel lachend zei hij:  das een mooie

ja wat moet je er mee?

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Hi allemaal, bedankt voor de reacties, iets langer bakken denk ik toch maar.

Die man van mij zei nog: Nee joh, dat kan je er niet opzetten, maar ik dacht, die taartenbakmeiden hebben allemaal wel een gevoel voor humor, en zo word er nog gekeken en gelachen , ook al hebben ze niet allemaal een antwoord, hahahaha

Altijd tijd voor taart :-)

8

ik zou ze zeker niet langer bakken hoor! hier zijn ze met 20 minuten al klaar. ik verwarm de oven voor op 150 graden, als ze erin gaan zet ik hem op 175/180 graden.
ik denk het dat probleem is dat jij ze met vorm en al opruimt. dan kan de stoom er niet uit.
dus als ze gaar zijn (na een minuut of 20 ;) ) uit de oven halen, 5 minuten laten staan, dan omkeren op een rooster en zo af laten koelen. zo kan de warmtestoom eruit. als ze echt helemaal afgekoeld zijn kunnen ze pas in een zak. meestal doe ik dat pas na een paar uur. ik gebruik pedaalemmerzakjes hier voor.

9

Moest ook enorm hard lachen bij het lezen van de titel maar wist wel wat je bedoelde...Heb te weinig gebakken om je een tip te kunnen geven... ;)

cake a day, takes the sorrow away!!!!