1

Onderwerp: boter zit vast in kennie

Ik ben vandaag voor het eerst intensief met Kennie aan het samenwerken, en uhm hij luistert nog niet goed naar me :P

Het mixen gaat heerlijk, merk het verschil in beslag ed. maar ik zit steeds te vechten met de boter die vast gaat zitten of in de ?garde of in die ballongarde. Jullie weten vast welke 2 ik bedoel ;)

Hebben jullie dat ook ? Boter was op kamertemperatuur maar misschien moet ik het wel vloeibaar maken ? het gaat steeds in de gardes zitten en als ik het losmaak dan weer aanzetten zit het weer in die gardes vast .... grrrrr ...

2

Re: boter zit vast in kennie

Gewoon laten doorkloppen. Ik heb dat ook (geen kennie, wel zelfde principe), maar als ik hem gewoon zijn gang laat gaan slingert ie het er zelf ook weer uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Inderdaad, als je hem gewoon een tijdje laat kloppen komt de boter vanzelf v/d klopper af.

4

lekker op de hoogste stand laten gaan dan komt alles goed

5

Ik gebruik voor boter de K-klopper,
en dan moet je het wel even losmaken, maar daarna hoef je er niet meer op te letten!

Mijn Kennie kan op de een of andere manier niet zo goed overweg met boter: blijft veel van aan de bodem hangen, dus het ouderwetse botercreme mixen, doe ik gewoon met mijn oude philips mixertje... :(

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

7 Laatst bewerkt door dtmslingerland (23-10-2008 08:33)

Ik ben vanochtend de botercreme aan het maken en dat ging beter toen ik de boter wat langer liet draaien.

Maar nu ben ik lichtelijk in paniek, ik heb mijn roompuddingmix even in de koelkast laten opstijven (volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan?) en dat vindt de boter niet leuk, het zijn allemaal vlokjes geworden :(.

Ik laat'm nu stug doorgaan op een wat hogere stand en hoop dat het nog goed komt, ik zou het maken voor een partijtje van een vriendin voor haar dochter en ik moet zodadelijk weg ...

8

Nee als je je mix in de koelkast zet koelt de boter daardoor weer teveel af. Dat werkt dus inderdaad niet. Ik denk dat het nog wel goed komt hoor als het weer wat op temperatuur komt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.