1

Onderwerp: koekhuisje plakken

Vanmiddag heb ik bij de Ikea van die kant en klare koekhuisjes gekocht. Nou ja... kant en klaar gebakken dus. het in elkaar plakken moest ik nog wel zelf doen. Op de verpakking stond dat dat moest met gesmolten suiker, 200 gram in een pan op het vuur en roeren totdat alles is gesmolten. Omdat ik hier weleens had gelezen dat plakken met icing bijna niet te doen is als je maar twee handen hebt, heb ik braaf gedaan wat er stond. Het plakte heel goed en het was goed te doen met twee handen. Maar wat is dat VIES zeg, die gesmolten suiker!!! Smaakt echt ontzettend aangebrand. Heb ik iets verkeerd gedaan? Wie heeft er ervaring/tips?

Re: koekhuisje plakken

Ik heb 'm vorig jaar ook gehad en me vreselijk gebrand aan de hete suikerstroop...vinger ook nog ( idiote reflex) in mijn mond gestopt dus ook mijn lip en tong verbrand...
Het verbrandde qua geur en smaak komt wanneer het te heet geworden is, de suiker is dan ook te donker geworden en inderdaad verbrand. Als 't maar plakt toch?

groetjes Sas

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

3

Met icing plakken gaat veel beter en is lekkerder denk ik.

Eigenlijk maak je dus caramel, wat heel erg lekker is om zelf te maken, maar wel op tijd stoppen! Voordeel ervan is dat het heel snel weer hard wordt. Ik denk idd dat icing lekkerder is!

Groetjes Renske