1 Laatst bewerkt door MamaRenske (18-10-2008 20:35)

Onderwerp: Mijn eerste taart!!

Joepie, na een boel ruzie met de groene lap marsepein, is hier dan mijn eerste taartje! Tjonge, voor die lap niet meer plakte. Ik heb een boel poedersuiker moeten gebruiken.

Hij is gevuld met een laag botercreme en met nonbonblocmousse, ik zag dat hier laatst eens voorbij komen en heb het geprobeerd. Lekker hoor!! Bedankt voor de tip dus.

Ik kreeg de groene lap aan de onder rand niet helemaal mooi ingestopt zeg maar. Hoe doen jullie dan? En ik heb wat mattige vlekjes van de poedersuiker op het marsepein zitten, dat is een beetje jammer.

Tips welkom!

Groetjes,

Renske

Oh, hoe kan ik de foto nu bijvoegen?

2

Re: Mijn eerste taart!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PN6DA637.jpg

Sorry, voor alle berichtjes

3

mooi gedaan hoor!

groetjes José

4

Hallo mamarenske
Leuk taartje hoor! Het is een aardig gepruts om de lap mooi om de taart te krijgen. Er zijn wel howto's met filmpjes hoe dat moet. Heb op youtube een filmpje gezien van iemand die een vierkante taart bekleed.
Poedersuiker haal ik er af met een heel klein beetje water en een penseeltje.
Dacht aan je naam te zien dat je de mama van Renske bent, maar ik begrijp dat je zelf zo heet. Ik ben wel mama van een Renske (bijna 1). Leuk om die naam tegen te komen. Ik hoor hem in mijn omgeving niet zo veel.

Groetjes Suzanne.

5

Kleine tip wellicht voor de volgende. Ik gebruik meestal een beetje crisco op mijn werkblad en roller. Dan plakt het allemaal wat minder.....

Verder mooie taart hoor, knallende kleuren.

Groetjes Mariella

6

Mooi strak taartje hoor! Ik doe zelf vaak een klein sierrandje onderaan om het rommelige te verstoppen ( lang rolletje of lint van marsepein.)

Ik weet dat hier op het forum bijna niemand het doet, maar ik gebruik altijd maizena in plaats van poedersuiker om te rollen. Ik vind het een stuk minder plakken, en als het je heeeel dun strooit ( met een theezeefje of zakdoek) proef je er helemaal niets van. Gewoon lekker uitproberen welke van de methodes je het prettigst vindt dus! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Netjes gedaan hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Goed gedaan hoor. Ik ben ook nog niet zo ervaren en heb moeite om die lap goed strak te krijgen.
Gezellig hoor al die blommen. :thumb

Groetjes Ingeborg

9

Goed gedaan!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Leuke taart,mooi dat groen en roze.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

11

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk is dat.

Suzanne72: wat leuk dat je dochter Renske heet! Die naam hoor je inderdaad niet vaak. Hoewel ik het idee heb dat het tegenwoordig vaker voorkomt dan toen ik klein was. Mijn dochter heet Madelief en zij is ook net 1. Vandaar al die bloemetjes plungers, hihi.

Marielle, misschien een heel blonde vraag, maar wat is crisco?

En nog een vraagje, ik zie hier allemaal foto's waar de taarten op een leuke ondergrond staan. Is dat inpakpapier ofzo? En doe je dat dan om karton ofzo? En moet er dan nog iets van plastic over? Het ziet er zo leuk uit.

Adrienne, ik had inderdaad een rolletje onderlangs gelegd, maar op de foto zie je dat inderdaad niet echt.

Bedankt voor al jullie tips en reacties!

Groetjes,

Renske

12

Hoi Renske,

Die gezellige ondergrond is inderdaad met inpakpapier.
Tenminste bij de workshop van Wendy kregen we een dun plaatje mdf die ingepakt was met inpakpapier en daaroverheen inpakfolie zodat het vet niet in het papier trekt.

Succes met je bakkunsten.
Groetjes Ingeborg

Groetjes Ingeborg

13

Erg leuk voor je eerste!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

14

Hele leuke taart :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Hoi mama Renske, da's grappig, hier nog een mama Renske en mijn kleintje is ook net 1!!!

Wat een lief taartje heb je gemaakt.

Groetjes Renske

16

Haha, hoi andere mama Renske. Wat grappig, ben in mijn hele leven nog niet zoveel Renske's tegengekomen als hier op dit forum, hahaha. Hmm, goede naam voor taartenbaksters denk ik.

17

Heel leuk en lekkere kleuren combi

18

Hij ziet er fantastisch mooi uit zeg! Top hoor!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

19

nou voor het eerste taartje ziet die er heel strak uit :thumb:

20

Erg strakke taart hoor! Lekker zo verder gaan, komt helemaal goed!