1

Onderwerp: Tips voor keuze fondant?

Ik heb tot nu toe de fondant van Pettince gekocht.Ging wel prima, alleen wel soms last van scheurtjes. Nu las ik in de nieuwsbrief dan er ook fondant is van Ballina met vanillesmaakt. Ook dat is in een grote emmer verkrijgbaar zoals ik ook van Pettince kocht. Maar hierbij staat dat het niet uithardt en ook minder scheurt! Dus ik ben denk ik van plan om die nu maar te kopen, lijkt me makkelijker. Maar is dat ook zo?
Iemand ervaring met beide soorten??

2

Re: Tips voor keuze fondant?

Als het niet uithardt dan blijven je figuurtjes toch ook zacht?
En strikken e.d....of was dat niet bij de Ballina??

Ik gebruik zelf altijd de Regal Ice en vind deze super om mee te werken,
ook de MMF van de webshop is fijn!

Succes met je keuze!

3

Nee, strikken of zo moet je er niet van maken, want ook met tylose hardt het niet tot nauwelijks uit. Boetseren kun je er weliswaar mee, maar dan blijft het ook zacht en zakt het een beetje in; hangt dus af van de figuurtjes die je maakt. Voor boetseren is eigenlijk ballina modellingpaste bedoeld, ballina paste-to-cover is echt wat het zegt: om te bekleden.

Het is erg zacht en rekbaar, vind het zelf prima werken maar niet iedereen vindt dat. Misschien eerst eens een pakje van 750 gram uitproberen voor je 5 kilo bestelt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Als je fondant te droog wordt kun je er best wat plantaardig vet onder doen. Niet te veel. Zo wordt hij weer zachter.

Scheuren kan ook te maken hebben met het te dun uitrollen.

groetjes en succes

Ik vind persoonlijk de Ballina niet zo prettig werken, te zacht voor mij.
Ik zou zoals Marianne zegt eerst een klein pakje uitproberen.

Groetjes Renske