1

Onderwerp: na vullen droog kapsel

hoi,

de ene keer gebeurt het wel en de andere keer niet.
ik controleer of mijn kapsel goed is. als dit het geval is snijd ik m in lagen en vul ik hem. nu gebeurt het weleens dat ik mijn kapsel vul met bijv aardbeienjam of curd en dat de bodem erboven en eronder een korreligere/drogere textuur krijgt. hoe kan ik dit voorkomen. het is ook zo vreemd dat het de ene keer wel is en de andere keer niet.

alvast bedankt voor de tips.

groetjes
lise

2

Re: na vullen droog kapsel

Hoe het komt weet ik niet, maar je kunt je kapsel "nat"maken door het te tremperen. Dit is het licht vochtig maken met bijvoorbeeld een alcoholhoudende drank. Sommigen lengen hem aan, anderen niet :) Je kunt ook koffiesiropen of gewoon suikerwater gebruiken.

Je hart fluitsert, luister goed!

3

wordt de taart dan niet nat?

4

Een beetje, maar dat is ook de bedoeling juist (als je tenminste niet uitschiet ;) )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

kan het ook zonder alcohol, of moet het perse met een alcoholhoudende drank?

6

kan ook zonder.. gewoon met siroop o.i.d.

7

Als ik zelf kapsel maak moet ie ook getrempeerd worden, anders is het gewoon te droog. Als je het met een kwastje doet wordt het niet gauw te nat. Met een kapsel van mix trempeer ik juist niet, anders wordt het klef. Die is al lekker van zichzelf. :lol:

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

ik gebruik altijd de mix, na het bakken is het prima, maar zodra het gevuld wordt is het een dag later droog. het kapsel zelf is heerlijk, de vullingen zijn goed, alleen samen is het probleem.

9

Het zou kunnen dat als je alleen je kapsel besmeerd met jam of curd dat deze door het suikergehalte van de jam begint te korrelen. Bijvoorbeeld als je een boterham alleen besmeerd met een laagje jam en deze even laat staan de boterham ook van suiker lijkt (gekristaliseerd). Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Oplossing zou kunnen zijn je laagje kapsel eerst dun besmeren met botercreme, dan de jam of curd en op de onderkant van je volgende plak kapsel ook weer met botercreme smeren.

Succes er in ieder geval mee!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

10

dat zou het kunnen zijn. bedankt ga het proberen.

11

O, nu weet ik beter wat je bedoelt! Ik heb zelf de ervaring dat het suikergehalte van de jam ook uitmaakt. Vooral bij light jam gebeurt dit snel merkte ik, en bij extra jam juist minder. De tip van Vlits lijkt me trouwens een hele goeie!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!