1

Onderwerp: how to voor een boomstam?

Weet er iemand of er een how to bestaat voor een boomstam?
Wat ik eigenlijk vooral wil weten is: die boomwortels op de zijkanten, is dat pure fondant of wordt het uit biscuit/cake gesneden en dan bekleed?
En ik heb zo'n klein houtmotiefmatje van 10/5 of zo, maar hoe kan ik dan de zijkanten mooi in houtmotief krijgen? Pas als de fondant op de taart ligt er dan met dat matje indrukken of...?

2

Re: how to voor een boomstam?

H

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

Heb zojuist het boek van debbie brown erbij genomen en de wortels zijn ook van biscuit het zijn de stukken die je ergens anders wegsnijd die je onderaan bijlegt zodat je het model van de boom en wortels naboots...dan bekleed je die en maakt het houtmotief door met een mes erin te kerven en dan maak je van fondant het gezicht en de verdere afwerking...hoop dat je hier iets aan hebt...

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Bij mijn elfjestaart kijk hier heb ik de wortels gewoon massief van m'pein gemaakt door de plooien die je anders 'met veel moeite ;)' probeert weg te strijken nu juist te benadrukken. De m'pein ertussen in wel wegsnijden en de wortels een beetje in model kneden.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik weet niet wat voor boomstam je precies wil maken, maar het houtreliefje is voor een doorgesneden plank... Als je een realistische boomstam wilt maken kun je denk ik beter zelf met een mes aan de slag gaan en jaarringen op de bovenkant kerven :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>