1

Onderwerp: ik wil ook een hoge taart

ik vraag me af waarom jullie taarten zo hoog worden.Ik bak ook met de mix en warm de eieren voor de taart gaat ook wel goed in de oven maar spectaculair hoog word ie niet???? Moeten er meer eieren in of zo??

alvast bedankt voor je reactie
groetjes ebby

2

Re: ik wil ook een hoge taart

wat meer mix & eieren, en je bakblik verhogen met wat bakpapier, en voor je het weet rijzen ze je oven uit! :D

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Keetie schreef:

wat meer mix & eieren, en je bakblik verhogen met wat bakpapier, en voor je het weet rijzen ze je oven uit! :D

Inderdaad!
Ik had onlangs nog een bakblik van 20cm gevuld met mix voor 24cm (zonder te verhogen maar de vorm was al hoog) en die rees echt de oven uit!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

4

Toen ik net begon warmde ik de eieren in heet water, en mijn taarten werden ook nooit hoog. Nou had ik ze daarna een keer op kamertemperatuur (normaal gesproken heb ik ze in de koelkast) en toen werd mijn cake echt hoooooog, en luchtig!

Groetjes Laura!

5

Ik leg mn eieren nooit in warm water, ik neem ze recht uit de koelkat eigenlijk, en mijn taarten rijzen altijd goed.. :think:

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

6

of meer mix en eieren erin...
of de eieren gewoon niet in de koelkast bewaren...
of niet stiekem kijken of ie wel rijst...
of de baktemperatuur verhogen, beginnen met 140 graden 10 minuten, dan 160 graden 10 minuten dan 180 graden 10 minuten...
of langer of korter mixen. tussen de 8 en 11 minuten zit je goed.

succes!