1

Onderwerp: Ganache genoeg? Spoed

Hallo dames,

Ik wil een taart overgieten met ganache. Ik heb een springvorm van 24 cm gebruikt. Ik vraag me af of ik genoeg heb aan 200 ml slagroom en 200 gr. pure chocolade. Dat is namelijk het enige chocolade wat ik in huis heb! Echt balen! Daarnaast vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor het vullen van deze taart? Een lekkere vulling die goed samen gaat met de chocolade. Alle tips zijn welkom!

liefs

2

Re: Ganache genoeg? Spoed

Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt me wel genoeg!
Chocola doet het altijd heel goed met kersen, jam / vlaaivulling, kun je eventueel ook mengen met slagroom of mascarpone.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Dankjewel! Haha laat ik nou net geen vlaaivulling in huis hebben! Het is voor vanmiddag..voor een aantal vriendinnen van mij die komen eten..dus..chocolade doet het altijd goed, alleen nou weet ik niet wat ik met de vulling moet. Ik heb wel slagroom, jam dat soort dingen, maar..vlaaivulling..nee dat heb ik niet in huis vandaag..jammer genoeg..Iemand nog andere tips??

4

Een laag slagroom en een flinke laag jam is ook best lekker hoor ;) Zeker met chocolade eroverheen!

hmm..oke..thnxx, zal het onthouden hihi. Iemand nog andere tips zo net voordat ik aan de slag ga?????

groetjes

Misschien nog iets van kwark ofzo in huis?
Citroen, banaan, aardbei... allemaal lekker met chocolade!

Groetjes Renske

7

Een lekker koekje erdoor heen verkruimelen?