Onderwerp: Bloemen van icing of marsepein?
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik aan het bakken geslagen en ik zit iedere dag zo'n beetje vastgeplakt op dit forum. Echt gew
Rhod
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Bloemen van icing of marsepein?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik aan het bakken geslagen en ik zit iedere dag zo'n beetje vastgeplakt op dit forum. Echt gew
Marsepein blijft wel wat zachter als fondant, je kan er eventueel tylose doorheen doen om het te verstevigen. Alleen dat is weer niet zo lekker. Fondant droogt wel goed op, maar dan moet je ze wel van te voren maken en in vorm laten drogen.
Icing vind ik niet zo super, ik kan er niet zo goed mee overweg. Dat is ook wel een kunst om te doen.
Icing bloemen is een vak apart hoor. Als je nog niet zo ervaren bent met taarten zou ik me er nog niet aan wagen.
Bovendien zijn icing bloemen vreselijk vies. Vind ik.
En mooi zijn ze alleen op een foto maar van dichtbij zijn ze lelijker dan je denkt. Zo vreselijk dik
.
Marsepein bloemen zijn makkelijk vooral met plungers.
Maar wil je ze rechtop laten staan (de blaadjes dan he ) dan kun je ze beter van fondant met tylose maken. Welke fondant je neemt maakt niet uit, maar GEEN Ballina want die hardt niet uit
Marsepein met tylose werkt helaas niet. Dat hardt niet voldoende uit, en uiteindelijk zakken de blaadjes alsnog terug.
Wat wel een voordeel van icing is is als je eenmaal de slag te pakken hebt kan je er in korte tijd heel veel maken. Voor marsepein/fondant heb je (veel) meer tijd nodig. Afhankelijk natuurlijk hoe mooi/echt je ze wilt maken. Ik heb ook zo'n klein plungertje en daarmee steek ik ze uit en plak ze rechtstreeks op de taart. Dat schiet ontzettend op!!!
Groetjes,
Mirjam
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Bloemen van icing of marsepein?