Onderwerp: Mmf?
Hoi, alweer een vraagje:
Is MMF heel lastig te maken? En is het makkelijker te gebruiken als marsepein? Of juist niet? en smaakt het heel zoet?
En bij het recept staat een cup, wat bedoelen ze daar precies mee?:$
Thanks!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Mmf?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi, alweer een vraagje:
Is MMF heel lastig te maken? En is het makkelijker te gebruiken als marsepein? Of juist niet? en smaakt het heel zoet?
En bij het recept staat een cup, wat bedoelen ze daar precies mee?:$
Thanks!!
Het is op zich makkelijk te maken, maar wel een knoeiboel. Is op zich niet zo erg, maar houd daar rekening mee.
Het is niet te vergelijken met marsepein. Dat werkt heel anders. denk dat de meningen verdeeld zijn over het gebruik hierover. Elk mens is anders, dus elke ervaring hiermee ook. Het smaak overigens net zo zoet als de rest, aangezien het toch voor 70 procent uit suiker bestaat.
WAt betreft de hoeveelheid die er staat. Je kan gewoon elke keer een grote soeplepel suiker toevoegen, net zolang je een bol fondant krijgt.
Ik weeg nooit de suiker als ik het maak.
Als je trouwens de zoekfunctie gebruikt kom je al heel veel ervaringen en info tegen over dit onderwerp. Succes!
een cup is ongeveer 15 spekjes.
En valt reuze mee hoor. Is helemaal niet moeilijk.
Zorg wel dat er steeds genoeg suiker onder ligt, zodat het niet gaat plakken aan de ondergrond. En ook genoeg er boven op, zodat je met je handen steeds de suiker duwt, en dus niet de plakkerige spekjes.
Heb je een keukenmachine waarin je ook kan mixen (eigenlijk een electrische mixer) dan kun je het daarin doen, scheelt erg veel geknoei. Ik voeg altijd op gevoel poedersuiker toe, net zo lang totdat het net niet meer plakt en je er een mooie bal van kan maken.
Ook bij mij is het echt geen knoeiboel! Een kwestie van vooruitdenken. Ik zet de poedersuikerzak geopend klaar en de eventuele kleurstoffen en prikkers bij de hand, en vast een diepvrieszak voor het opbergen later. Verder leg ik een stuk keukenpapier klaar waar m'n vieze vork op kan liggen en de poedersuikerkop. Ik smelt gewoon de marshmallows in een grote kom in de magnetron met het water, roer het door en voeg er dan een paar koppen poedersuiker aan toe. Dit roer ik door met een vork totdat het korrelig wordt. Dan pas ga ik er met 1 hand in (met de ander houd ik de kom vast), kneed en voeg evt. suiker toe. Ik heb dus altijd 1 schone hand om evt. nog dingen te pakken. Ik vind het zo erg gemakkelijk!
ohh wat knap, ik vergeet altijd om dingen te pakken, of de telefoon gaat, of..Bij bij is het altijd een bende...
Oke dankjulliewel!!
En kan ik het dan gewoon kleuren met kleurstof?
ohh wat knap, ik vergeet altijd om dingen te pakken, of de telefoon gaat, of..Bij bij is het altijd een bende...
hahahaha!!
Oke dankjulliewel!!
En kan ik het dan gewoon kleuren met kleurstof?
Yep. Het is het gemakkelijkst om dit dan direct bij de gesmolten marshmallows te doen en erdoorheen te roeren, maar je kunt het natuurlijk ook achteraf door de MMF heen kneden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Mmf?