1

Onderwerp: pvc buis ipv rolstok

Ik weet dat er hier ergens eens een tip geweest is over een goedkoper versie van een rolstok,maar werd er daar een holle buis voor gekozen?

2

Re: pvc buis ipv rolstok

Ja.. Ik zelf heb pas terug een pvc buis gekocht omdat ik deze ook nodig had voor het maken van gaten in de taart. (i.v.m. bruidstaartstandaard) En nu heeft mijn deegroller het begeven en gebruik ik deze om fondant e.d. uit te rollen.. Werkt opzich wel maar ik vind een deegroller makkelijker omdat deze handvaten hebben aan de zijkant..

3

Een roller zonder handvaten vind ik makkelijker werken. Zo zie je maar hoe smaken verschillen.
Het grote voordeel van de holle buis merk je extra bij grote lappen: bij het optillen van de lap kun je je vingers in de buis stoppen zodat je de boel handiger over je taart legt.
Ik gebruik alleen maar pvc buis. Ik vind het zoveel voordelen hebben tov een "echte" roller.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

ik heb er een bij praxis gehaald, doet het perfect

5

dank jullie wel,ik ga eens gaan kijken naar de gamma.Ik twijfde eventjes omdat ik bang was de pvc buis stuk te rollen(doordat ik nogal veel geweld gebruik bij het uitrollen ;

6

En ook veel goedkoper ;)

Groetjes, Tessa

7

Je hebt inderdaad wel gelijk, Carin. Het is handig bij grote lappen ook doordat je dan niet van die 'randen' van je roller in je fondant/marsepein krijgt!

Maar je zult hem denk ik niet zo snel kapot rollen hoor.. Dan moet je wel h

8

Ik heb 'm weleens kapot geslagen :o
Maar ja, op welke manier 'ie ook stuk gaat... je hebt weer heel voordelig een nieuwe.
Ik koop ze bij de Gamma, ik geloof dat die pijp 3 euro kost ofzo, die is dan een meter lang. Ik zaag 'm precies in 2-en. Voila :)

Groetjes, Carin

9

Vraagje aan de pvc-rollenden: welke dikte vinden jullie het fijnste werken?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Adrienne schreef:

Vraagje aan de pvc-rollenden: welke dikte vinden jullie het fijnste werken?

Daar ben ik ook heel benieuwd naar

(dan kan ik binnenkort ook een stuk pvc buis halen :) )

11

Ik geloof dat die van mij 4 cm is. Maar ik heb er een heleboel, de anderen zijn dunner, en die werken ook goed. Maar het meest gewend ben ik aan "de 4" dus die vind ik het fijnst.

Groetjes, Carin

12

ik heb 2 diktes, geen idee hoeveel, volgens mij ook 4 maar ook een die dikker is.. vind ze allebei erg prettig. het moet natuurlijk ook niet te dik worden dat het niet meer lekker rolt.

13

Heb het eerste jaar alles met een pvc buis gedaan, maar sinds een half jaar ben ik in het bezit van een echte rolstok ( zo'n dure van de webshop), had ik dat maar veel eerder gedaan!!!! Rolt zoveel makkelijker, hij is zwaarder dan een pvc buis, dus je hoeft minder kracht te zetten

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

14

Bien schreef:

Heb het eerste jaar alles met een pvc buis gedaan, maar sinds een half jaar ben ik in het bezit van een echte rolstok ( zo'n dure van de webshop), had ik dat maar veel eerder gedaan!!!! Rolt zoveel makkelijker, hij is zwaarder dan een pvc buis, dus je hoeft minder kracht te zetten

Ik sluit me daarbij aan. Ik heb het ook lang 'zonder echt roller gedaan', dat ging op zich prima hoor, maar vind dit wel prettiger.
Al moet ik zeggen dat voor over de taart leggen de pvc buis weer handiger is :)

Mijn website: Presentaart

15

Ik gebruik pvc van 4 cm.

Heb een meter in 3 stukken laten zagen bij de gamma; 50 cm, 30 cm en 20 cm.
Dan kun je kleine stukjes rollen met een klein rollertje.

Groetjes Renske

16

renskemorees schreef:

Heb een meter in 3 stukken laten zagen bij de gamma; 50 cm, 30 cm en 20 cm.
Dan kun je kleine stukjes rollen met een klein rollertje.

Das ook een slim idee! :)

17

Bien schreef:

Ook daarover verschillen de meningen dus.
Met zo'n zware roller kom ik dus echt nergens. Laatst deed ik een workshop bij Inge en toen moest ik dus mooi iemand anders m'n lap laten rollen :s. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Blijft een feit dat ik noooooooit een echte roller zal kopen!

Groetjes, Carin

Hebben jullie er ook zo'n last van dat hij statisch wordt?? Alles plakt er dan aan vast. En ik heb al van alles geprobeerd om hem weer gewoon te laten worden maar niks helpt. Misschien iemand tips???

19

Ik heb ook een echte rolstok. Dat hij verzwaard is vind ik heerlijk. Ik heb best wel veel last van mijn rug en bekken, en ik hoef er geen gewicht op te zetten. Echt super!

I love Crisco <3