1 Laatst bewerkt door Sanne123 (17-10-2008 09:45)

Onderwerp: Hoeveel reepjes kitkat?

Ik wil een taart gaan maken voor mijn zus die graag een

2

Re: Hoeveel reepjes kitkat?

chocolade staafjes, die kun je krijgen bij de lidle.
en niet te veel eten  :lol:

3 Laatst bewerkt door Sanne123 (17-10-2008 09:59)

Haha, nee precies dat wordt nog lastig... :9
Maarr... die chocostaafjes zijn zeker heel smal of niet? Dan heb je er echt super veel nodig zeker? Oh, en hoe zet je kitkat/chocostaafjes eigenlijk vast? :S

4

yep, maar ziet er heel mooi uit en zijn niet zo duur bij de lidle plus in drie smaken te verkrijgen

5

Oke, dank je! Zal eens kijken..

Maar hoe zet ik dit vast om de taart?

6

Je hebt ongeveer anderhalve zak kitkat nodig voor een taart van 25 cm doorsnede.  Vastzetten heb ik toch met ganache gedaan. Dat smaakt gewoon het lekkerst bij elkaar. Je kunt het ook met bruingekleurde icing doen, dat wordt ook hard, maar ik denk toch dat de smaak van ganache het beste past bij KitKat of chocosticks. Je kunt het er toch gewoon overheen gieten en je hoeft het niet heel netjes af te smeren. Er komt immers iets tegen de zijkant en bovenop?

Groetjes, Tessa

7

Daar heb je wel gelijk in, Tessa.. Maar zou het ook kunnen met botercr

8

Ik heb het destijds ook met botercr

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

9

Wat een snelle reacties hier toch allemaal, echt super! :D

Maar dan ga ik het ook met choco-botercr

10

Ja, chocobotercreme klinkt ook lekker. Ik vraag me alleen af, blijven de kitkats dan stevig zitten, zijn die dan niet te zwaar? Kun je dan niet beter die dunnere chocosticks gebruiken? Maar ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

Groetjes, Tessa

11

Hmm daar heb je misschien wel een punt... ik denk dat het wel bijft plakken maar ik wilde in ieder geval voor de mooie afwerking er een lint omheen doen. Misschien valt hij dan uit elkaar zodra het lint eraf gaat maar dat zien we dan wel weer! :P Het is voor mijn zus en gelukkig geen opdracht.

Ben zelf ook benieuwd naar het resultaat! :lol:

12

Als je even rekent kun je ook uitrekenen hoeveel kitkat of chocosticks je nodig hebt. Een taart van 25 cm doorsnee is 78,5 cm in omtrek. Dan deel je dus gewoon de breedte van de chocolaatjes door de hele omtrek, en dan weet je hoeveel je nodig hebt. Snappie? :+

13

Als je de kitkats goed in de botercreme drukt, gaat het wel goed denk ik.
Ik heb de chocosticks van de ah gebruikt, ging ook prima.

Groetjes Renske

14

Ik heb het destijds ook met chocobotercreme vastgeplakt, maar wel een lint eromheen gedaan want erg stevig was het niet...

Ach, met het aansnijden gaat de taart toch 'kapot' en het gaat ook niet 'heel' je maag in, zeg ik altijd maar...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

15

Ja precies, als de taart maar mooi gepresenteerd wordt toch...? ;) Nee, haha het komt vast wel goed. Ga er morgen aan beginnen.. :Y

Bedankt allemaal!