1

Onderwerp: mars/slagroom, kers en speculaas, wat denken jullie? Lekker??

Voor een herfst taart ben ik op zoek naar een lekkere vulling. Nou had ik bedacht om een laag met marsjes door de slagroom te doen (als de after eight vulling), een laag  suikervrije kersen  en afsmeren met speculaaspasta (kan dat, of gaat de boel dan smelten, anders speculaaskruiden door de bc?)

Lekker? Of is het teveel van het goeie, de kersen lijken mij er lekker bij vanwege het frisse. Eventueel wil ik choco bc maken ip speculaaspasta.

Ik hoor/ lees het graag!

groetjes Ellen

2

Re: mars/slagroom, kers en speculaas, wat denken jullie? Lekker??

kersen met chocolade, mmm :P maar met speculaas erbij zou niet mijn eerst keus zijn. Maar gewoon proberen hoor, mischien heb je wel een super lekker taartje bedacht :)

3

Op het eerste gezicht lijkt het een beetje een vreemde combi, maar ik denk dat het heel lekker gaat worden! :) Wil je ons als je klaar bent vertellen hoe het is geworden?

Speculaas en chocola is een superlekkere combi en chocola en kersen ook, maar alledrie...? Ik zou toch gaan voor afsmeren met choco bc.

Afsmeren met speculaaspasta kan trouwens gewoon.

Groetjes Renske

5

ik denk dat alledrie inderdaad een beetje uhmm naja, niet de optimale combi is :P
dus ik zou ook gaan voor afsmeren met chocolade botercreme :)

6

:D bedankt voor de reacties! Heb net speculaaspasta gekocht (nu ook bij de AH), had het nog nooit geproefd maarrree....HMMMMMMM :9:9 :lol:

Heb om te kijken hoe het combineerd een marsje door de helft gedaan, kersenjam (suikervrij) en de pasta erop en smikkelen maar..... Oei oei, dat maakt het er niet makkelijker op... is namelijk wel lekker....straks manlief nog even laten proeven, het zou nl zo zonde zijn als het over de top is (was wel een smaakexplosie... en mss iets teveel voor een hele taart)
Nah ja, ik hou jullie op de hoogte ;)

groetjes Ellen

7

Hmm ik vind het erg lekker klinken!!
Maar die speculaaspasta van de AH... ligt die bij de jam enzo?
Die wil ik oohook!! :D

8

TaartJo schreef:

Hmm ik vind het erg lekker klinken!!
Maar die speculaaspasta van de AH... ligt die bij de jam enzo?
Die wil ik oohook!! :D

Ja tussen de chocopasta en de pindakaas en hij is echt JAMMIE!!! Morgen ook lekker op brood!!!!! :lol:

groetjes Ellen

9

Speculaas met kersen klinkt misschien niet meteen als een lekkere combi, maar lijkt mij toch wel lekker! kersen en koffiekaneelbotercreme heb ik bijvoorbeeld al vaker gemaakt en dat smaakt heerlijk, de kruidige smaak van de kaneel (maakt een belangrijk deel uit van speculaaskruiden) past goed bij de kersen. En kersen-monchoutaart op een laag bastognekruimels (zitten ook vergelijkbare kruiden in) is ook zaaalig! Wat de chocolade erbij 'doet' ben ik niet zeker van, maar je kunt dat natuurlijk gewoon lekker uitproberen. Vies zal het nooit zijn :) Als je je speculaaspasta wilt gebruiken maar qua smaak op safe wilt spelen, zou ik de mars uit de slagroom weglaten. Dus slagroom-kersen-speculaas doen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Nou, ik heb het gewoon gedaan!
3 lagen
1 laag speculoos +kersenjam zonder suiker (gezeefd)
1 dikke laag marsjes/slagroom (geen speculoos!)
1 laag speculoos +kersenjam.
de hele taart ook met speculoos afgesmeerd en bekleed met marsepein.

En het was lekker! Oh en dit was de taart
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36628
een echt herfsttaartje met herfstig smaakje ;)

Bedankt voor het meedenken!!!

groetjes Ellen