1

Onderwerp: Ik ben nieuw

Hallo allemaal,

Ik heb deze site nog maar net ontdekt, maar vind het nu al helemaal geweldig!
Ik was op zoek voor een leuk recept omdat mijn moeder binnenkort 50 wordt, en ik wou een mooie taart voor haar maken. Nu ik al jullie mooie taarten heb gezien wil ik zelf ook zo'n leuke taart voor haar maken!
Maar ik heb een aantal vragen, jullie zouden me heel erg helpen als jullie die zouden willen beantwoorden!!

- Is het maken van marsepein moeilijk? Hoe kleur je marsepein?
- wat is de makkelijkste manier om de taart mee te 'bedekken'?
- Zou ik de taart bv een week van tevoren kunnen maken en hem dan bewaren in de diepvries?

Nou dit was het eerst, alvast heel erg bedankt als jullie mij willen helpen!! :)
dan ga ik binnenkort beginnen aan mijn 1e poging ;)

Groetjes Berdien.

2

Re: Ik ben nieuw

Hallo Berdien...welkom op dit gezellige en leerzame forum...je bent in ieder geval lekker enthousiast...het zelf maken van marsepein heb ik nog nooit gedaan...ik koop het kant en klaar hier bij de webshop of bij Het Suiker Atelier in Beek...het kleuren van de marsepein is niet zo moeilijk...je hebt hiervoor kleurstof nodig en hiervan doe je een beetje bij de marsepein en kneed het goed door...als je de juiste kleur hebt dan kun je dit gaan uitrollen en over de taart leggen...zachtjes aandrukken en onderrand afsnijden...je kunt de taart al eerder maken en later uit de vriezer halen...dit kun je het beste een avond van te voren doen en in de koelkast ontdooien...de volgende ochtend haal je de taart uit de koelkast en zet je deze op het aanrecht om te aclimatiseren...je taart gaat wat zweten, maar dit trekt vanzelf weg...als je taart nog nat is van het zweten NIET aanraken, want je ziet dit als het opgedroogd is...het vergt wel even een volgorde dat invriezen en ontdooien, maar het is zeker goed te doen...wens je veel succes en bij vragen kun je ze4 gerust stellen in de juiste rubriek :)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

welkom :)

4

welkom :)
en ik zou zeggen: neus eens lekker rond op het forum (voor je het weet ben je verslaafd) en dan vind je alle antwoorden op de vragen :D

5

http://i22.photobucket.com/albums/b318/Joke17/glitterfy045037764D31.gif