1

Onderwerp: Hoe namen "schrijven" op een taart

Hoi,
Ik mag binnenkort een taart maken voor een oma/moeder die 75 wordt maar daar moeten dan wel alle namen van de kinderen en kleinkinderen op geschreven worden. Je raad de vraag al:Hoe doe ik dit. Het zijn teveel namen (25) om met tappits te werken.

Nicolette

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

2

Re: Hoe namen "schrijven" op een taart

In verschillende kleuren foodwriters? Zorg dat de taart alvast 'droog' is en dan erop schrijven? Of zo?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ja idd met stiften.
Of met royal icing, wel even oefenen van te voren, je moet er eventjes handigheid in krijgen qua schrijven

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Wordt de taart bekleed met marsepein of fondant?
Ik vind nl dat marsepein niet genoeg droogt om er met stiften op te schrijven... dan duwt de punt er teveel in en komt de kleur niet lekker van ed stift af...
Met fondant gaat het daarentegen weer beter, zeker als dit eerst een aantal uren of have dag gedroogd is...

Anders een dun penseeltje en verven met kleurstof en alcohol??

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Misschien een id om een geprinte "ouwel" te gebruiken?

Mmm das pas lekker!

Ik zou het er inderdaad ook opschilderen. Beetje alcohol en als je een beetje duidelijk handschrift hebt, wordt dat heel mooi.

Groetjes,
Eva

7

De taart bekleden met marsepein en allemaal schildjes maken (1 per naam dus) van fondant, die laten uitharden, desnoods eerst op de taart (als ze in de rondte moeten) en dan laten harden, en dán beschrijven met eetbare stift. Nou ja, met stift met eetbare inkt :lol:
Is het te volgen wat ik bedoel :s???

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

ik zou ook kiezen voor stiften met eetbare inkt. Op fondant werkt het heel goed. Met het schrijven op marsepein en ouwel heb ik geen ervaring. Je kunt ook iedereen zelf de naam laten schrijven op een stukje fondant, een bloemetje, of een cirkel (polka dot) OF..

9

ik heb laatst (gelukkig maar 1 naam :)) geschreven met icing.. werd best leuk

10

Met de foodwriters wordt het denk ik het mooist.. op fondant vind ik het erg goed werken! :)