1

Onderwerp: icing taart maken

Goedemorgen,
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.
ik wil heel graag een icing taart maken maar die moet volgende week vrijdag mee naar Frankrijk. Nu had ik bedacht om 2 taarten op elkaar te stapelen en dan in het midden te vullen met lemon curt. Maar is dat niet te weinig vulling voor zo'n hoge taart. Afsmeren wil ik dan met icing. Waarmee kan ik hem dan versieren???
Moet dat perse met icing of kan dat ook met marsepein???
Hoe kan ik hem het beste bewaren??? Kan ik hem invriezen of moet ik hem echt op het laatste moment maken. Of is-ie buiten de koelkast houdbaar.....
HELP!!!! Het is echt de 1e keer en ik wil natuurlijk wel wat moois maken.
Volgende week vrijdag gaat hij mee richting Frankrijk en dan wordt-ie 's avonds of de volgende dag opgegeten.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen :D

Re: icing taart maken

Ik weet niet zoveel over taarten met icing, maar ik zou hem zeker met meer vullen, 1 laagje lemoncurd lijkt me erg weinig.

Groetjes Renske

3 Laatst bewerkt door witje75 (14-10-2008 22:59)

Re: icing taart maken

Ik zou iedere taart minstens 2 keer vullen. En in het midden van de taarten een kartonnetje doen. Dan kunnen ze bij het aansnijden de taartjes van elkaar af halen.
En pas gehoord, een bakker bakt en vult de taarten, en vriest ze dan altijd in.
Pas op laatste dag wordt hij dan nog versierd. Zelfs bruidstaarten.
Dat scheelt al een hoop werk!
En je kan er zeker met marsepein versieren. Dan kan je de icing als lijm gebruiken.

Maar je kan de taarten ook helemaal klaarmaken, dan in gebaksdoos of plastic zak in vriezer stoppen.
Alleen wel oppassen, dat als je hem eruit haalt, hij met doos of zak eerst een poos in de koelkast gaat, zodat hij langzaam warmer wordt. Te snel, dan gaat hij zweten.