1

Onderwerp: hmpffff...snap er niks van....

Ik heb nou een aantal taartjes gemaakt.... En steeds met het recepte van Bescuit van deze site...Alleen het word niet super hoog.... Waar kan het aan liggen...heb al gestoeid met de temp en ik volg alles exact op zoals in het recept.... Kweet ut nie meer.... Hoe kkrijg ik een wat hogere taart...? (Ander recept misschien..? Anyone...?) :s

cake a day, takes the sorrow away!!!!

2

Re: hmpffff...snap er niks van....

Meer beslag maken? Weet niet welke hoeveelheid je aanhoud voor welke maat bakblik?
Voor een 24 cm doorsnede bakblik gebruik ik 5 eieren (m).
Ik gerbruik basisrecept 2 overigens.

3

Koop de mix en het rijst de pan uit :) !
Echt, er kan niks tegenop!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

idd gewoon de mix gebruiken.. gaat altijd goed!

5

Ik gebruik ook de mix vanaf taart nr 3 en wil niets anders meer!

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

6

Ok de mix it will be...en die is alleen hier te bestellen of kan je die ook nog ergens anders halen...Gewoon in de super of zo??? :lol:

7

In het begin ging het bij mij ook telkens mis, het probleem bij mij zat hem in de mixer, ik gebruikte zo'n keukenmachine met zo'n draaiende schijf op de bodem... dat werkt dus niet.
Wat beter werkte was een goedkoop mixertje van de kijkshop, dat leek er meer op...

Ondertussen heb ik een Bosch keukenmachine met "planetair bewegende garde" en nu lopen de bakpannen voort regelmatig over tijdens het bakken en is de taart net zo luchtig als die van de banketbakker.

Wellicht helpt het dus om langer te mixen, de mix moet tijdens het kloppen bijna wit worden en de hoeveelhijd in je mengkom verdubbeld tijdens het kloppen minstens als alles goed gaat.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

8

Ik kreeg hem via basisrecept maar 4 cm hoog.
Kreeg toen een recept, daar krijg ik hem 6 cm hoog mee.
5 eieren op kamertemp spitsen, eiwit en 150 gr. suiker mixen tot je het op de kop kan houden. Dan eigeel met 6 eetlepels heet water loskloppen met houten lepel.
Dan in 3 gedeeltes het eigeel voorzichtig bij het eiwitmengsel roeren.
100 gr. bloem +50 gr. maizena +2 theelepels bakpoeder +1 zakje vanille suiker goed roeren(droog dus) dan zeven. Dit in gedeeltes bij de eimengsel roeren (niet mixen!)
Zo kort mogelijk, dat alles net door elkaar zit.
Dan in een 24 cm rond bakblik doen. Met spatel iets een kuiltje in het midden maken. Dan ong.40 tot 45 minuten bakken op 170 graden.

Succes, en ik hoor graag of het bij jou ook 2 cm. hoger wordt.

9

Bij de Boerenbond / welkoop hebben ze Suzie-biscuitmix en die is ook goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Ik ga hem van de week eens proberen witje...Bedankt!!!
@ Rene  Het verdubbeld ook wel bij mij en wordt een stuk lichter...(Mix langer dan 10 min) en ik gebruik een gewone huis tuin en keuken mixer....Dus tja...zal het recepot van witje eens proberen en anders een mix proberen.... :)

11

Ik maakte aan het begin ook helemaal mijn eigen biscuit.
1: Het is suuuuuuuuperveel werk. (veel te veel :P)
2: Hij is daarna niet eens perfect.. balen!

Dus: de mix van de webshop! Het heeft mijn leven verrijkt :P
Maar ik zag al dat je die wilt gaan aanschaffen :)

Groetjes Laura!

12

Ik maak hem og steeds zelf, zonder mix, en dat gaat goed. Ik mix eerst alleen de eieren heel goed luchtig in een bak met warm water en daarna doe ik de rest erbij.