'flodderbloemetjes' a la Kaatje:
in mijn geval zijn het dus de grote dubbele paarse en gele bloemen met geribbelde randjes...
"De blauwe bloementjes zijn gemaakt met verschillende maten PME 5 petal cutter en dan zijn de randen dun gemaakt met een cocktailprikker.
Ik laat ze gewoon plat op een velletje keuken papier drogen, maar stop hier en daar een dun propje keuken papier onder de blaadjes.
Als je de randen dun maakt met de cocktailprikker dan krult het automatische op. Op die plaatsen waar het op krult doe ik dan zo'n propje.
snap je het nog?
Bij de enkele bloemen op de andere taart heb ik de randen met een bone tool dun gemaakt, die flodderen trouwens niet zo veel als de blauwe bloementjes doe ik zo mijn best om leuke bloemen te maken, krijgen ze de naam flodderbloemen
De bloementjes zijn gemaakt van fondant met tylose, 250 gr fondant met 3 gr tylose, zelf laat ik het altijd 24 uur staan, dan heel goed doorkneden en klaar voor gebruik.
Met het cocktailprikkertje doe ik het gewoon op een harde ondergrond en met de bone tool inderdaad op een flowerpad."
Babs schreef:Ziet er leuk uit zeg! Maar eh,, wat zijn floddertjes bloemen?
Mmm das pas lekker!