1

Onderwerp: hoe te vullen

Beste allemaal,

Ik sta aan het begin van een ware revolutie, nee hoor, ik wil gewoon mijn eerste taart gaan vullen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik bak de cake zeg maar en snijd die halverwege doormidden. Ik wil hem vullen met jam (laten we een beetje simpel beginnen). maar dan ik daar alle soorten jam voor gebruiken en die rechtstreeks uit het potje op de taart smeren? Vervolgens zet ik de bovenkant er op dezelfde manier bovenop. Hoe dik moet de laag jam zijn die ik erop smeer? En ik neem aan dat ik de randen een stukje vrij moet laten omdat de jam er anders langs komt als ik de bovenkant er weer op zet. Is dat alles?
Moet ik de taart dan eerst laten staan voordat ik met de taart verder kan?

Sorry voor alle vragen, maar goed, ik moet natuurlijk ergens beginnen.

Groetjes en bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Simone

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: hoe te vullen

http://www.felicitaartjes.nl/

ga dan naar how to bovenaan de balk, kun je zien hoe een taart gevuld wordt

3

je kan alle jam gebruiken die je lekker vind, en je kan het rechtstreeks gebruiken, maar bij jam met pitjes (zoals bosvruchten) is even zeven wel een aanrader.

een tip om te onthouden waar de bovenkant op de onderkant past is sate prikkers gebruiken, dan weet je waat die bij elkaar horen.

je kan zo'n dikke laag doen als je zelf wilt, het is maar net wat je lekker vindt.
het is aan te raden om niet een al te dikke laag te doen, en als je dat doet inderdaad een randje vrij te laten.

ik zou wel de taart even laten staan nadat die uit de oven kwam, want dan is die makkelijker te snijden (zonder al te veel kruimels). na het vullen kun je gelijk door.

4

beste kan je je taart een dagje van te voren bakken. Dan pas snijden.
Wat ik wel eens doe als ik haast heb: de taart af laten koelen, dan uurtje in de vriezer. Dan kan je hem prima aansnijden.