1

Onderwerp: Wijn

We hebben hier verschillende soorten wijnen staan, worden nooit gebruikt of gedronken.
Nu heb ik deze eens bekeken en nu heb ik er eentje waarvan ik niet kan zeggen of dit nu een champagne is of niet. Wie oh wie kan mij helpen. Lijkt er wel op.
La Cordia
Metodo tradicional flaschengarung
Sem Seco
Halbtrocken
Cava
Spanischer sekt
Dat staat op de fles.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: Wijn

Dat is geen echte champagne, maar lijkt er op. Cava is mousserende witte wijn, en dat is champagne dus ook. maar het mag alleen champagne heten als het uit de Champagnestreek komt. Verder is champagne meestal droog (brut) en deze is halfdroog, een beetje zoetig dus.

Je kunt Cava overigens prima gebruiken voor champagnecreme...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Oke bedankt gan we dus even proberen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

4

Voor champagnecreme kun je iedere witte mousserende wijn gebruiken. Maar het lekkerst wordt je creme als het een zoete wijn is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ben ik niet met je eens, Carin :nooo Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik heb liever droge, geeft een lekker fris tintje

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ik noem dat niet fris maar wrang Jozien. Met een zoete smaakt 'ie naar champagnecreme. Vind ik :D
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Gelukkig maar :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

proef de Cava voordat je hem gaat gebruiken. De meeste Cava's zijn na een paar maanden niet meer te drinken. Ze smaken dan naar azijn.

gr. Sacha

8

Nou dat is denk ik het probleem, we lusten hier geen wijn.
Maar ik heb deze vanmorgen gemaakt, en heb vanavond een workshop. laat ze daar wel even proeven en keuren.
Laat het jullie morgen wel weten wat ze er van vonden.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

9

ik gebruik voor champagnecreme moscato, heeeeeeeeeeeeel erg zoet als je het zo drinkt, maar heeeerlijk in champagnecreme, maar idd, smaken verschillen :)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

10

Gisteravond dus een workshop gehouden en de gasten waren erg enthousiast. Ze vonden het heel erg lekker. De creme is dan ook schoon op gegaan.

Nog bedankt voor de tips en adviezen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl