1 Laatst bewerkt door mavis (12-10-2008 09:08)

Onderwerp: paar vraagjes over cupcakes..

hoi dames,,

ik wil de cupcakes bakken op recept van Nigella Lawson. Maar ik had een paar vraagjes:$

- ik kan niet alles precies wegen, bijvoorbeeld er moet 125 gram boter in, moet het precies 125 gram zijn want ik weet niet hoe ik het precies moet afwegen?

- ik heb een muffinpan, maar geen siliconen. IS dat erg?? Want ik wil ze bekleden met marsepein..

- ow ja en ik wil het ze ook vullen, kan dit gewoon met normaal klopslagroom? en moet ik er iets opdoen daarna ? En moet ik perse basterdsuiker gebruiken, ik weet echt niet wat dat is :$

Iemand een antwoordd vo0r mij??

Groetjes Serife..

2

Re: paar vraagjes over cupcakes..

Voor de boter kun bijvoorbeeld een pakje van 250 gram nemen en daar dan precies de helft van snijden. Als je weegschaal niet helemaal exact weegt, dan kijk je eerst wat hij aangeeft bij die hoeveelheid boter, en dan weeg je voor de suiker en het meel hetzelfde af.

Siliconen pan is niet nodig, maar dan moet je wel even cupcakepapiertjes in de muffinpan doen, die je er na het bakken weer af kunt halen. Het gaat ook wel zonder papiertjes, maar dan moet je heeeel goed invetten en met meel bestuiven voor je het deeg erin doet, anders gaan ze er niet zo makkelijk uit.

Met slagroom vullen, daar het ik geen ervaring mee, dus daar kan ik je niks over vertellen! Ik weet niet goed wat je bedoeld met "erop doen" maar kijk eens bij de how to's in het menu, daar staat heel duidelijk uitgelegd hoe je kunt vullen.
Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Je kunt met een appelboor een stukje uit de cupcakes halen, ze vullen en daarna het bovenste plakje wat je eruit hebt gehaald er weer opleggen.
Ik weet niet of slagroom hier geschikt voor is, jam of botercreme zeker wel.

Groetjes Renske

4

oww oke dat is wel een handige tip adrienna dankje wel. bij mij is de botercream wel hard hoor, en is dat niet te zwaar voor in een cupcake of zal ik het maar eens proberen met gewoon klopslagroom?

Groetjes Serife..

5

mavis schreef:

bij mij is de botercream wel hard hoor, en is dat niet te zwaar voor in een cupcake?

Als 'm flink lang opklopt en ZEKER als je botercreme extra gebruikt ( zie recepten) dan is het niet te zwaar hoor, erg lekker juist!

Groetjes, Adrienne

6

wat bedoel je eigenlijk met extra gebruikt adrienne? ik heb het recept van botercreme ook van de site en ik had het ook heel lang geklopt. Maar als je zegt dat het erg lekker is met cupcakes dan kan ik het gewoon proberen ..

Groetjes Serife..

7

hihi basterdsuiker staat bij de gewone suiker..je hebt witte, lichtbruine en donkerbruine basterdsuiker..hmm zo ook erg lekker hahah

8

en je botercreme hoort niet zo hard te zijn. heb je hem in de koelkast gedaan? want dat moet niet als je het wilt gaan gebruiken.
cupcakes vullen doe ik nooit...

9

mavis schreef:

wat bedoel je eigenlijk met extra gebruikt adrienne? ik heb het recept van botercreme ook van de site en ik had het ook heel lang geklopt. Maar als je zegt dat het erg lekker is met cupcakes dan kan ik het gewoon proberen ..

Er zijn eigenlijk drie soorten botercreme ( nog een heleboel variaties daarop natuurlijk, maar dit zijn de meest gebruikte) :
-Botercreme 1:1 is gelijke hoeveelheden boter en poedersuiker, die blijft wat steviger, mooi voor toefjes en afsmeren van taarten maar is wat "boteriger" van smaak
-Botercreme met mix van de webshop is heerlijk romig en helemaal niet boterig
-Botercreme extra lijkt op de mix van de webshop maar je gebruikt dan geen mix maar kant en klare banketbakkerroom en wordt daarom wat geler van kleur en is ook iets natter en dus niet geschikt om af te smeren.

Met alledrie kun je de cupcakejes vullen, 't is maar net wat je lekkerder vindt! :)

Groetjes, Adrienne

10

nee ik heb het niet in de koelkast gedaan, ik weet ook niet waar het aan ligt. misschien heb ik de hoeveelheden niet goed erin gedaan?

Groetjes Serife..

11

mavis schreef:

nee ik heb het niet in de koelkast gedaan, ik weet ook niet waar het aan ligt. misschien heb ik de hoeveelheden niet goed erin gedaan?

Of niet lang genoeg geklopt? Ik klop altijd minimaal 15 minuten.

Groetjes, Adrienne

12

ow haha ejaa ik wist niet dat het gewoon suiker was.. :D bedanktt!

bedankt voor je antwoord adrienne, ik zal eens de botercreme van de webshop proberen, misschien dat ik dat zelf ook lekker vind..

Ik vind het heel fijn dat jullie me helpen met me probleempjes dankjewel :)

Groetjes Serife..

13 Laatst bewerkt door mavis (13-10-2008 21:28)

Adrienne schreef:

Of niet lang genoeg geklopt? Ik klop altijd minimaal 15 minuten.

Op de site stond dat ik het zeker wel 10 minuten moest kloppen, kan het daar aan liggen dan? want weetje ik heb  dit gebruikt:     
    * 100 gram roomboter
    * 100 gram margarine *
    * 200 gram poedersuiker

Groetjes Serife..

14

:s tien minuten lijkt me toch ook wel lang genoeg om niet hard meer te zijn... Ik kan je veel verder meer helpen, vrees ik. :(

Nog 1 vraagje: de boter en margarine ( je kunt trouwens ook gewoon 200gram roomboter gebruiken hoor) waren toch wel op kamertemperatuur?

Groetjes, Adrienne

15

Adrienne schreef:

:s tien minuten lijkt me toch ook wel lang genoeg om niet hard meer te zijn... Ik kan je veel verder meer helpen, vrees ik. :(

Nog 1 vraagje: de boter en margarine ( je kunt trouwens ook gewoon 200gram roomboter gebruiken hoor) waren toch wel op kamertemperatuur?

Uhmm jawel de boter had ik van tevoren al gekocht maar de volgende keer doe ik toch echt uren van te voren uit de koelkast en ga ik extra lang kloppen. En alle andere tips toepassen die ik had gekregen. toch bedankt voor je hulp adrienne !!

Groetjes Serife..