1

Onderwerp: dingen vast maken op floral wire

Hoe maak je bijvoorbeeld hartjes, sterretjes oid op floral wire vast? Zodat het leuk uit een taart steekt. Kan me voorstellen dat ht zo naar beneden zakt.
Heb een tijdje terug een workshop bij lisette gevolgd, waarbij zij dat deed, maar ik heb niet op zitten letten... :S

En voor het in je taart steken, moet het toch in een rietje worden gezet ofzo?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

2

Re: dingen vast maken op floral wire

Ik ben daar ook reuze benieuwd naar,dus ik lees even mee.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Ik doe het met wat dikker ijzerdraad, maar steek gewoon het uiteinde liefst in met tylose wat 'taaier' gemaakte m'pein of fondant. Is het dingetje wat zwaarder en dikker dan maak ik wel eens een oogje met een tangetje en dat duw ik dat erin.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

je kunt ook een rietje in de taart duwen en ze daar instoppen en dichtmaken met wat glazuur. Zijn verschillende methoden. Ik heb het pas 1 keer gedaan en toen gewoon in de taart gestoken :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Bij cijfers en letters kun je er het beste 2 maken en dan met eetbare lijm aan elkaar plakken met de draad ertussen.

Bloemetjes en sterren e.d. kun je of dikker uitsteken en de draad erin prikken (soms doe ik het uiteinde even in de eetbare lijm) of je steekt er ook 2 uit en plakt ze aan elkaar met lijm of RI. Liggend laten drogen.

Inderdaad in een rietje doen voordat je het in de taart steekt en met een propje icing/marsepein aan de onderkant (en eventueel bovenkant) dichtmaken.