1

Onderwerp: waar0m zijn mijn koekjes hard geworden?

Hoi allemaal,

Ik heb deze site nog niet zo lang gevonden, maar vond het een heel handige site om dingen te vragen of te zoeken.. Ik wist niet zeker of ik mijn vraag wel hier kon plaatsten maar ik wist ook niet waar ik het anders kwijt kon..

Ik heb met de koekjes recept die ik van deze site heb gevonden koekjes gemaakt en deze vervolgens met marsepein versierd. Maar toen ik smorgens op stond waren ze heel hard geworden, ik had er aluminium folie om gedaan...

Weet iemand of ik iets fout heb gedaan, ik heb gewoon het recept gevolgd en botercreme tussen het koekje en marsepein gesmeerd. ( het is de eerste keer dat ik marsepein heb gebruikt)

Weet iemand aub een antwoordd??

Groetjes Serife..

2

Re: waar0m zijn mijn koekjes hard geworden?

Koekjes bak je, dus je vraag past het best in Bakken & vullen :)
Antwoord op je vraag heb ik helaas niet :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Koekjes kan je het beste in een plastic bak, zoals curver of tupperware bewaren,
gewoon een koekjestrommel kan ook..

Weet niet of het eraan ligt dat je het onder aluminiumfolie bewaard hebt..

4

Of je hebt ze te lang gebakken of je hebt de suiker en boter niet lang genoeg geklopt to het een romig geheel is.
Dan zijn de suikerkorrels niet opgelost en blijven ze een harde structuur hebben waardoor je eindigt met harde koekjes.

5

bedankt voor jullie reacties. dat kan het inderdaad wel zijn karentje. ik zal het de volgende keer langer kloppen, misschien dat het dan goed lukt. Want ik dacht dat ik misschien met dit recept geen marsepein kon gebruiken.

nog bedanktt damens..

Groetjes Serife..

6

Helpt ook om fijne tafelsuiker te gebruiken dan gewone suiker. Ik heb laatst gebakken met basterdsuiker zelfs! Totaal geen hard koekje. Probeer maar es.

7

smarianne schreef:

Helpt ook om fijne tafelsuiker te gebruiken dan gewone suiker. Ik heb laatst gebakken met basterdsuiker zelfs! Totaal geen hard koekje. Probeer maar es.

Ow dat zal ik dan maar eens proberen. Misschien heb ik ze inderdaad te lang laten staan in de oven, maar goed de volgende keer beter hoop ik:D

Groetjes Serife..

8

Ik had ook harde koekjes, en maar 8 minuten gebakken. Nu hoorde ik net van iemand dat je beter basterdsuiker kunt gebruiken.  Nu zie ik dat smarianne me al voor is. Ik ga het ook proberen.

9

witje75 schreef:

Ik had ook harde koekjes, en maar 8 minuten gebakken. Nu hoorde ik net van iemand dat je beter basterdsuiker kunt gebruiken.  Nu zie ik dat smarianne me al voor is. Ik ga het ook proberen.

oww oke maar volgens mij heb ik ook basterdsuiker gebruikt, tenminste als dat gewoon suiker is :$

Groetjes Serife..

10

nee, dat is geen gewone suiker, maar een beetje vettige suiker? Voelt een beetje nattig aan. gewone is kristalsuiker en daar werden ze bij mij dus ook hard van.

11

witje75 schreef:

nee, dat is geen gewone suiker, maar een beetje vettige suiker? Voelt een beetje nattig aan. gewone is kristalsuiker en daar werden ze bij mij dus ook hard van.

OO OKE dat is goed dat je het zegt want ik wou nu cupcakes maken:D maar goed ik zal dan maar eerst basterdsuiker halen..

Groetjes Serife..