Onderwerp: voetbal voor Sam

Hier de voetbaltaart voor Sam, mijn neefje die vandaag 7 is geworden:
Bovenste taart is gevuld met botercrme en aardbeienjam en de onderste met citroenkwarktaartpudding en 4 vruchtenjam en lemoncurd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LO4HDLOR.jpg

Na een enorm gepier met de vlakken op de voetbal kwam ik er na even googlen achter dat een gelijke vijhoek altijd een hoek van 108 graden heeft en de 6 hoek een hoek van 120 graden en toen ging het perfect....hij is gemaakt met de Ikeabol van 20 cm en na het uitrekenen met de formule van hier (bij FAQ) kwam ik uit op een zijde van 4,2 cm en de 5 en 6 hoeken dus met de gradenboog uitgetekend op papier en uitgeknipt en daar de vlakken uit het fondant gesneden. Begonnen bovenop met een zwarte vijfhoek en de witten uitgesneden op de taart, daarna pasten de vijfhoeken er zo weer onder. Even nalopen met het tooltje met het stitchwieltje en klaar was de voetbal. Het poppetje vind ik niet zo goed gelukt, maar over het geheel toch redelijk tevreden!

Groetjes JS

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

2

Re: voetbal voor Sam

...... wiskundetalent??? snap die formule nog steeds niet, heb de beschrijving al eens eerder voorbij zien komen, maar bij mij blijft het dan volledig leeg in de bovenkamer, gaat geen enkel belletje (scheidsrechterfluitje) ringelen.
Daarom vind ik het echt heel erg knap dat het jou zo goed gelukt is! Echt mooi geworden!

groetjes Ellen

3

Haha ik snap je formule ook niet maar je taart ziet er super uit,

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Leuk geworden!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

5

wat een leuke voetbal taart.

6

Ziet er top uit! Toch snap ik die formule ook niet zo goed, misschien als ik er echt goed voor ga zitten.. als dat tegen die tijd nodig is dan zal ik dat maar eens doen ;)

7

Een hele leuke taart en je bal is ook heel mooi strak geworden,leuke voetballer erbij,top.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

8

Wauw,wat is die mooi strak!
Dat zou bij mij nooit gelukt zijn uit mijn bolletje met die rekensommen.

9

erg leuk gedaan!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

10

Je voetbal is goed gelukt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Mooie taart!!! Ik snap de formule wel hoor. De zwarte vlakken hebben 5 zijden en de witte vlakken hebben 6 zijden. Vandaar dat de hoeken voor de zijden verschillend zijn

12

Leuk hoor!! Ik wil ook een keer een voetbaltaart maken.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl