1

Onderwerp: fucky letter ding

ik heb die leuke lette tapits
maar ik krijg er geen letter knap uit ik word na 1 letter al gillend gek en ga weer lekker met de choco pasta aan de gang
(vinden jullie mooi he???:D)
maar ik snap niet wat ik verkeerd doe
wie heeft de gouden tip om ze er mooi uit tekrijgen

ikheb ook de sugergun
grrrrrrrrr
dus als iemand nog 1 zoekt je mag de mijne over nemen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

2

Re: fucky letter ding

Nimfje, kijk maar even hier...heel veel tips:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=32647

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Hahaha ik las de titel van dit topic en dacht: HUH?

:lol:

Groetjes Renske

4 Laatst bewerkt door Gwendolyn (30-09-2008 22:02)

:D Leuke titel :rofl:

I love Crisco <3

Denk dat je even bij kwebbeltje in de leer moet :lol:

6

heb de tappits niet en iets houdt me tegen.....zouden het al die berichtjes zijn die ik er hier over lees??? :lol:
Volgens mij moet ik er niet aan beginnen, ben al zo'n ongeduld..... ;)

succes ermee dames, en mocht ik toch overstag gaan, laat ik het weten :)

groetjes Ellen

groetjes Ellen

7

Heb ze 1 keer geprobeerd en vind ze inderdaad ook fucky.....

Groetjes, Tessa

8

haha...ik heb gisteren mn tappit gebroken...in een poging om ze eruit te schieten hahaha

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

Hallo,

Ik heb helemaal geen problemen met die dingen, je rolt je fondant dun uit, (als ie te dik is blijft ie steken en gaat ie om de dwarsstukjes heen zitten)
Dan haal je het overtollige fondant weg en dan doe je het geheel even in de vriezer zodat ie flink hard word.....als ie hard is kun je hem eruit slaan of even met een prikkertje loswrikken...omdat ie zo hard is door de vriezer gaat ie dan ook niet zo snel kapot!

JS

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

10

Hoi,

Ik heb ze vorige week voor het eerst gebruikt, met marsepein en mijn tip is....veel poedersuiker gebruiken. De hele tappit erin duwen. werkt gegarandeerd. Heb de tip ook via deze site gekregen. Was trouwens voor mijn eerste taart.

groetjes van mirjam

11

ik werd er ook :grr: :x van! totdat ik dit filmpje bekeek!
http://www.wonderhowto.com/how-to/video … te-214439/

kan me nu geen taart meer voorstellen zonder deze letters!! :D

Groetjes Marit.

12

Ben ik nou de enige die die letters echt lelijk vind?
Ik kan er niks aan doen. Maar iedereen gebruikt ze, ze zijn veels te groot en grof...
Ik ben misschien gewoon een rare :rolleyes:

I love Crisco <3

13

Gwendolyn schreef:

Ben ik nou de enige die die letters echt lelijk vind?
Ik kan er niks aan doen. Maar iedereen gebruikt ze, ze zijn veels te groot en grof...
Ik ben misschien gewoon een rare :rolleyes:

ik heb ze ook niet hoor, maar hoe doe jij het dan?? ik heb nu uitstekers van de Hema, maar die vindt ik ook niet alles. Ben benieuwd hoe jij het doet.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

14

Ik spuit mijn letters met de botercreme die ik over heb, waar ik dan extra suiker en crisco aan heb toegevoegd.

I love Crisco <3

15

Gwendolyn schreef:

Ik spuit mijn letters met de botercreme die ik over heb, waar ik dan extra suiker en crisco aan heb toegevoegd.

en dat blijft dan ook gewoon eetbaar, ik bedoel, wordt het dan niet te vet met de crisco??? Of proef je er niets van?? :think:

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

16 Laatst bewerkt door Gwendolyn (03-10-2008 23:01)

Nee hoor je proeft weinig verschil tussen botercreme (1:1) en botercreme met  crisco, behalve dat de penetrante smaak van boter minder aanwezig is. De combinatie is wel wat steviger zodat het wel een beetje uithard. Het is wel heel calorierijk per eetlepel crisco krijg je 110 calorien binnen, dat is dus 11% van je adh aan calorien :shhh:

I love Crisco <3

17

Gwendolyn schreef:

Helaas heb ik al geen mooi handschrift, dus mooi spuiten lijkt me nog lastiger.

18

Gwendolyn schreef:

Het is wel heel calorierijk per eetlepel crisco krijg je 110 calorien binnen, dat is dus 11% van je adh aan calorien :shhh:

hmm, dus jij eet maar 1000 calorieen per dag? da's niet goed hoor..:S

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

19

Ik tap mijn letters altijd met sugar paste en dat gaat goed, mits dun uitgerold en even gedroogd. De tappit vet ik in met crisco en soms vallen ze er vanzelf uit......:D:D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

20

Keetie schreef:
Gwendolyn schreef:

Het is wel heel calorierijk per eetlepel crisco krijg je 110 calorien binnen, dat is dus 11% van je adh aan calorien :shhh:

hmm, dus jij eet maar 1000 calorieen per dag? da's niet goed hoor..:S

Ehm nee wel iets meer, hoewel ik wel mezelf aan een calorie beperkend dieet hou. Ik zit meestal aan de 1400 calorieen.

Ergens op mijn blik crisco stond iets met 11 procent, blijkbaar is dat nog in mijn vingers blijven zitten ofzo :lol: Moest natuurlijk zijn 5,5%

I love Crisco <3

ik heb ook een tappits met letters maar dan de andere. En gebruik een stukje huishoudfolie!!! echt ideaal. Doe ik ook met de letters van de hema. Als je het folie dan goed strak houdt krijg je nog een mooie ronde bovenkant ook.

22

Gister is het mij voor het eerst gelukt om ze er echt uit te tappen. Ik heb fondant met tylose gebruikt, en met bakvorminvetter een beetje ingevet. Maar meestal doe ik het ook met een stukje huishoudfolie. Hoef je ook niks schoon te maken na afloop...:D

23

Nimfje,
Als je de sugergun nog steeds weg wilt doen................hoeveel wil je er dan voor hebben inc.verzendkosten??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Als je de tappit in een berg poedersuiker doet en daarna in de marsepein gaat het best wel aardig...al blijft het lastig :-).

25

Ik heb er absoluut geen problemen mee, dun uitrollen, even laten liggen, beetje crisco over de marsepein smeren en met 1 tap zijn ze eruit!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!