1

Onderwerp: goud en zilver

Hallo,

Ik zie even door de bomen het bos niet meer... en kom wel berichten tegen maar net niet wat ik wil weten. Ik wil op kleine cakejes marsepeine sterretje doen in de kleuren goud en zilver, en echt goud en zilver, niet een beetje glans.
Hoe pak ik daat aan??? moet ik eerst de marsepein grijs en geel maken alvorens de poeder erop te doen?? en hoe breng ik de poeder aan?? welk poeder raden jullie mij aan??

Alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes
Hanna

2

Re: goud en zilver

Ja, dat is wel het beste, je marsepein eerst geel en grijs kleuren. Ik breng poeder aan met een zacht kwastje, meestal zonder alcohol of water. Je kunt het er ook op verven door wel wat alcohol te gebruiken. Dit moet dan wel de juiste alcohol zijn, dus bijv. blanke jenever/wodka of alcohol die daar speciaal voor bedoeld is (http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2205).

Ik gebruik op het moment nog SK gold & silver, maar Sugarflair en Wilton hebben ook erg mooie gouds en zilvers (dat is vast geen ABN :+). Even kijken bij glanspoeders/

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Haha gouds en zilvers. ;)

Je kunt je marsepein ook met crisco insmeren en vervolgens poederen, blijft het goed plakken. Ik heb altijd last van vlekken als ik een zacht kwastje gebruik... (misschien doe ik wel iets fout)

Groetjes Renske

4

Ik zou het graag met alcohol willen proberen. Om nou een fles wodka te kopen vind ik een beetje zonde. Wat kun je er nog meer voor gebruiken. Alcohol special hiervoor wat bedoel je daarmee en hoe heet dat en waar koop je dat?

5

je hebt ook ini mini verpakkingenbij de slijter, dat is best goed te doen!

Je kunt bij de apotheek of drogist vragen om alcohol die geschikt is voor levensmiddelen zeg maar, weet even niet goed hoe ik het beter kan zeggen.
Je hebt trouwens ook kleine proefflesjes kirsch enzo bij de slijter (heb ik van Tirza tipseytaartje)

Groetjes Renske

7

bij de drogist verkopen ze dat
gewoon naar een flesje alcohol vragen
als je nou met een fles wiskey thuiskomt is het geen goede drogist ;)

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

8

Alleen is de kans aanwezig dat als je bij de drogist om alcohol vraagt, dat je medicinale alcohol krijgt. en dat is toch echt niet geschikt :nooo Beter een miniflesje wodka of zo..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marianne schreef:

Alleen is de kans aanwezig dat als je bij de drogist om alcohol vraagt, dat je medicinale alcohol krijgt. en dat is toch echt niet geschikt :nooo Beter een miniflesje wodka of zo..

Ja die alcohol heb ik wel in huis waar in de thermometers mee schoon maak. Lijkt me niet echt lekker door de taart heen.
Maar een miniflesje is wel een goed idee. En dan heb je zeker maar een druppel nodig ofzo?
Bedankt voor de tips.

10

je hebt maar een druppel nodig, maar het vervliegt binnen een paar minuten! dus heb je weer alleen zilverpoeder over.. dus moet je weer een nieuwe druppel toevoegen.
maar bij de webshop verkopen ze het ook toch?

11

neee nee hier bij de drogist hebben ze ze toevallig alletwee
ben niet die van de thermometers aan het gebruiken ;)

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl