1

Onderwerp: Bruidstaart buiten de koelkast bewaren in cellofaan: gaat dat goed?

Ik heb voor morgen een bestelling voor een bruidstaart, een stapeltje van 2 taarten. Ik zet de taart op een stevige onderplaat in een taartdoos, en doe er vervolgens cellofaan omheen, en knoop dit naar boven toe dicht, als jullie nog snappen wat ik bedoel. Het past allemaal niet in mijn koelkast, dus ik zet de taart in de wasruimte waar het vrij koel is. De vullingen die ik gebruik hoeven niet in de koelkast, dus dat moet denk ik geen probleem zijn. Denken jullie dat de taart gaat zweten door dat cellofaan?

2

Re: Bruidstaart buiten de koelkast bewaren in cellofaan: gaat dat goed?

Tja,een bruidstaart heb ik nooit ingevroren,maar zo zou ik het ook doen,en de ruimte die je beschrijft lijkt me koel genoeg ervoor.
Misschien dat er nog andere reacties opkomen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Ben je niet bang als het cellofaan in contact komt met het fondant/marsepein dat het dan juist gaat zweten of 'werken'?

4

Waarom moet de cellofaan erom??? Is het als feestelijke verpakking? Dan zou ik het er pas op het laatst omdoen. Als het niet als feestelijke verpakking dient zou ik het er uberhaupt niet omdoen.
Je taart wordt er namelijk alleen maar lelijker van :s
Hoelang ga je de taart laten staan? Want vullingen die niet de koelkast hoeven bestaan nauwelijks. Hoewel vaak het tegendeel wordt beweerd. Of heb je er alleen jam ingedaan? Botercreme bederft ook hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Sorry hoor, ik stelde alleen een vraag :/
Het cellofaan gaat de taart niet raken, want het onderbord staat gewoon in een taartdoos, door omheen gaat het cellofaan dus dat raakt de taart niet. En de reden dat ik dit doe, is omdat ik anders niet weet hoe ik de taart moet ´inpakken´ om mee te geven aan de klant. De grootste taartdoos die ik heb, 30x30, is niet hoog genoeg om em helemaal te bedekken. Andere ideeen dan?

En over de houdbaarheid: ik maak de taart vanavond, en hij wordt morgenavond rond 19 uur opgehaald. De vullingen die ik gebruik zijn botercreme met oreo´s en abrikozenjam en lemoncurd met viervruchtenjam. Als ik me aan het lijstje op deze site hou, kan deze gewoon buiten de koelkast. Ik heb nog noooit meegemaakt dat botercreme bederft...

6

Huh?? Wij antwoorden toch alleen maar?

7 Laatst bewerkt door Roos88 (08-10-2008 10:54)

Ik refereerde aan het antwoord van Carin, met al die uitroeptekens kwam het een beetje raar op mij over, vandaar.
En idd, ik ben dus een beetje bang voor dat zweten, dus vandaar ook dat ik de vraag stel..Ik kreeg nl. in een ander topic deze suggestie, en ik wilde weten of meer mensen daar ervaring mee hebben.

8

Kan je ook twee dozen op elkaar bouwen? Zodat de doos hoog genoeg wordt?
Misschien is dat nog een optie?
Succes ermee in ieder geval.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

9 Laatst bewerkt door Kallista (08-10-2008 13:32)

Als je taart nog niet in de koeling heeft gestaan, zal hij ook niet zo snel gaan zweten.
Als je 'm zelf op een koele plaats in huis zet, zou het geen problemen moeten opleven.
Zet 'm anders in je oven, met een paar koelblokken erbij, blijft tie ook op een goede temperatuur. Zo hoef je 'm ook niet van te voren al af te dekken.

Celofaan, als laatste doen dus vlak voor de taart word opgehaald, is misschien het beste, en probeer anders om het celofaan aan de zijkanten open te houden, dan zou de taart genoeg lucht moeten krijgen. Maar inderdaad niet met de taart in contact laten komen, want ik denk dat het dan er aan vast zal gaan plakken

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

10

De taarten die ik cadeau geef pak ik altijd in cellofaan, vind ik zelf erg feestelijk uitzien.
Het kan dus zeker, maar ik zou het inderdaad pas doen voordat je hem weg geeft.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~