1

Onderwerp: 3 taarten voor een opdracht... tijdnood... slagroom?

Hai,

3 Taarten moet ik voor volgende week donderdag gaan maken voor mijn school. Leuk natuurlijk, maar juist op het moment dat we ook een cursus hebben. Dus ben voor mezelf aan het inschatten of het te doen is...

Ik zat er aan te denken, en reageer als je denkt dat ik dat niet moet doen, om de taarten van het weekend te maken en de basislaag marsepein erop te doen en vervolgens in te vriezen in de grote vrieskist bij mij op school.

Dinsdag laten ontdooien, woensdag afwerken en donderdag opeten.

Nu zit ik nog een beetje in over de vullingen: hoe houdt bokkenpootjesvulling zich in de vriezer? Loopt bij het ontdooien de slagroom niet ineens tussen het biscuit uit? Iemand ervaring? Sowieso slagroom en vriezer? Gaat dat samen? In de supermarkt koop je natuurlijk slagroomtaart uit het vriesvak, maar daar zitten natuurlijk een hele hoop stabilisatoren e.d. rotzooi in...

Alle tips/suggesties zijn welkom!

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2

Re: 3 taarten voor een opdracht... tijdnood... slagroom?

Het invriezen gedeelte zou makkelijk kunnen toch. Dus basislaag en dan hoppekee invriezen.
Alleen ik zou wel voor wat makkelijkere vullingen gaan dan. Voor de zekerheid.
Slagroom kan wel natuurlijk, maar het kan ook prcies doen war je niet op hoopt.
Dus misschien een lekkere botercreme met bokkepootjes. Of mascarpone met kersen?
Dus best te doen met de jusite planning. Maar slagroom zelf zou ik denk ik niet doen om zeker van je zaak te zijn.

3

ik zou ook niet aan slagroom beginnen, met zou iets zou ik denk ik inderdaad voor iets ongelooflijk simpels gaan.
wat vind je van chocolade (botercreme) met kersen of aardbeienvlaaivulling?

4

Yep, mascarpone en kersen en botercrememix met bokkenpootjes!
Ganache?