Onderwerp: Wat werkt fijner??

Marsepei of rolfondant? en wat gebruiken jullie liever?

Ben ik even benieuwd naar .. ;) :)

Groetjes Marielle

Groetjes Marielle

2

Re: Wat werkt fijner??

Ik denk dat dat een persoonlijke smaak is de een werkt liever met marsepein en de ander weer met rolfondant!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3 Laatst bewerkt door Lautje. (07-10-2008 17:38)

Als je bij de zoekfunctie kijkt, zul je hier ook heel veel over kunnen vinden! Dit heb ik kunnen vinden voor je:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1133212748

Zelf gebruikte ik aan het begin rolfondant. Heb een tijd geleden toch de marsepein geprobeerd, en ik wil niet meer zonder! De smaak vind ik sowieso een stuk lekkerder, niet te zoet. En marspein scheurt niet zo snel, en is makkelijk om mee te werken.

Groetjes Laura!

4

Aangezien dit een vraag is die al vaker gesteld is, zou je eens moeten zoeken in de zoekmachine naar dit onderwerp.
Al menig topic is hier aan besteed.
Overigens zijn het allemaal persoonlijke meningen en staat eigenlijk vast dat je zelf alles moet proberen om te kijken wat je zelf fijner vind.

Succes!

5

Lautje. schreef:

Zelf gebruikte ik aan het begin rolfondant. Heb een tijd geleden toch de marsepein geprobeerd, en ik wil niet meer zonder! De smaak vind ik sowieso een stuk lekkerder, niet te zoet. En marspein scheurt niet zo snel, en is makkelijk om mee te werken.

Zelfde hier! Al vind ik wel dat je met fondant ook makkelijker de scheurtjes weer weg kunt werken... Maar dat zal ongetwijfeld ook aan het soort/merk fondant liggen! Maar alleen al om de smaak gebruik is marsepein, desnoods marse-fond (mengsel van beide).

Gebruik meestal marsefond, om te boetseren/puzzelen marsepein.

Groetjes Renske

7

ik gebruik zelf meestal fondant, vooral omdat ik het lekekerder vind, maar ik vind het zelf ook fijner werken, maar dat is dus persoonlijk.

8

Ik ga vanaf nu marsepein proberen want ik vind fondant echt te vies voor woorden.. dat geurtje alleen al brrr

Maarja dat is toch echt persoonlijk...

Voor het uitrollen is er ook niet echt

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof