1

Onderwerp: tylose-vraag!!!

Hoe gebruiken jullie tylose?
Doe je het erdoor, en laat het even "intrekken?
of ga je meteen aan de slag?
En hoeveel ?
als ik de begruiksaanwijzing aanhoudt, wordt het nooit hard!

2

Re: tylose-vraag!!!

nou ik  doe het erdoor heen kneden en dan doe ik het in plasic folie wikkelen. dat laat ik minstens 2 uur in trekken en soms  laat ik het een nacht zooo. en dan de volgende dag kneed ik door me fondant en dan maak ik er van wat ik wil maken.   als het dan klaar is laat ik het gewoon in de buitenlucht staan maar ik moet zeggen het word toch snel  wat harder dan normaal. niet knoeper hard dat duurt langer maar als je  het een kwartie aan de buitenlucht laat staan dan is het al best hard hoor.

succes ermee

3

naomitje schreef:

nou ik  doe het erdoor heen kneden en dan doe ik het in plasic folie wikkelen. dat laat ik minstens 2 uur in trekken en soms  laat ik het een nacht zooo. en dan de volgende dag kneed ik door me fondant en dan maak ik er van wat ik wil maken.   als het dan klaar is laat ik het gewoon in de buitenlucht staan maar ik moet zeggen het word toch snel  wat harder dan normaal. niet knoeper hard dat duurt langer maar als je  het een kwartie aan de buitenlucht laat staan dan is het al best hard hoor.

succes ermee

en hoeveel tylos?

4

oooohhh hahahah daar kijk ik eigenlijk nooit zoo naar.  ik kijk naar  hoevveel fondant  ik in me hand heb  en vanuit daar doe ik op gevoel tylose erin. als ik zeg maar een bal heb van 5 cm doorsnee dan doe ik er een theelepetje in. hoe kleiner de bal hoe minder. ik doe het echt op gevoel dus kan goed dat  ik er nog teveel in doe ik weet het niet maar het word wel altijd hard bij mij

5

Ik doe de tylose door de fondant en ga dan meteen aan de slag. Heb er nog geen problemen mee gehad. Als ik het eerst laat intrekken is het zo ketterhard. En ik ben wat lui aangelegd :shhh: en heb dan vaak geen zin om het nog eens mega stevig door te kneden...

Ook op gevoel een hoeveelheid erbij. Voor een grote strik doe ik een klein theelepeltje erdoor.

6

Okeej even een hele blonde opmerking:P Wat is tylose nou precies?? Poeder ofso??

7

ik maak een plat lapje van de hoeveelheid fondant en dat dep ik aan beide kanten even in de tylose poeder, kneden en ga er gelijk mee aan de slag, ben een beetje ongeduldig aangelegd maar gaat prima...

tylose is een poeder wat de fondant en marsepein harder en steviger maakt...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.