1

Onderwerp: GRRRRRRRRRRR...........taart

Nou dat gaat goed. Zaterdag een bicuit gebakken volgens het kanaal50 recept. Staat die in de oven ben ik de bakpoeder vergeten. Kwam wel mooi omhoog, maar zakte als een kaartenhuis in elkaar.
Goed dan maar niet gebruiken voor de verjaardag, maar kon ik mooi ganache uitproberen, Ging aardig goed, was alleen een beetje te voorbarig. Had het iets verder moeten laten afkoelen. De taart smaakte overigens wel aardig goed, beetje droog.

Vandaag dan maar een nieuwe poging ondernomen. De eerste ging mis, omdat de beslagkom omviel en ik niet nog meer eieren had.
de 2e volgens het recept van biscuit 2 ging niet zo goed. beslag erg mooi, maar in de oven ging het veel te hard. na 20 min al bruin en een grote bult erop.
Ik denk dat  ik die er maar afsnij, dat kan toch gewoon.

Verder ook nog botercreme gemaakt. DIe smaakte erg goed en ziet er mooi uit. Ik ga het pas vrijdag gebruiken dus in een glazen potje in de koelkast gezet. Moet ik die vrijdag nog een keer opkloppen???
en wanneer moet ik die uit de koelkats halen?

bedankt voor het lezen, ben mijn frustratie weer een beetje kwijt.

groetjes daan

2

Re: GRRRRRRRRRRR...........taart

Tja, het zit niet altijd mee.

Ik bewaar mijn botercreme gewoon in een plasticzakje (diepvrieszakjes, zijn was dikker) en dan plat maken, wordt het sneller zacht.  maar da's persoonlijk. Potje moet ook gewoon gaan. Opkloppen kan heel effe, kijk even hoe het eruit ziet. Wel op tijd uit de koelkast halen, heeft toch wel even tijd nodig om zacht te worden, of je potje in warm (niet heet) water zetten.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3 Laatst bewerkt door José (06-10-2008 15:19)

Soms zit het mee en soms zit het tegen! Je moet maar zo denken: van "fouten" leer je.

Ik zet mijn botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Ik klop de botercreme wel altijd op. Net zo lang tot hij weer mooi wit en glad is.

5

Heb vanmiddag maar de mix van Soezie gehaald en net gemaakt. Het zit nu in de oven, maar ik domme doos had natuurlijk weer niet goed gekeken. Er stond op dat het voor 26cm een bepaalde hoeveelheid nodig had, maar als je een kleinere taart wilde dan moest je andere hoeveelheden hebben, Das wel logisch, maar dan moet je wel goed kijken!!! er stond namelijk 20cm en ik had gelezen 24, maar goed had wel zo'n klein blik. Alleen was dit niet helemaal de bedoeling.
Ik ben zeer benieuwd wat het vandaag wordt.........
groetjes daan

6

He Daan, nou ik ken dat allemaal hoor. Heb ook veel pech met mijn taarten. Maar de volhouder wint, zeg ik maar zo, succes hoor.
groetjes Lin

Hihihi wel een leuke soap dit hoor ;)
Succes!

Groetjes Renske

8 Laatst bewerkt door daan77 (06-10-2008 20:46)

Nou het kapsel ziet er mooi uit, maar nu komt het (lijkt echt wel een soap) ik had geen 20 cm blik, maar 22cm het gevolg weer een bult in het midden. Deze bult is wel vrij egaal, dus morgen smeer ik er botercreme op en ik denk groen ganache (als die lukt)
de taart die mislukt is vanmiddag heb ik recht proberen te snijden, maar helaas niet helemaal gelukt. Ik heb er gewoon gesmolten chocolade op gesmeerd. Is die iig dicht en droogt die niet uit toch? ach veel vulling erin en erop. dan ziet niemand er wat van :shhh: