1 Laatst bewerkt door Rimketje (06-10-2008 16:58)

Onderwerp: Aller eerste taartje

Na een hoop appeltaarten en marmercakejes (Choco/vanille cakes ;) toch maar de stap gemaakt naar 'echte' taarten met een hoop decoratie etc..

Een hoop beginnersfouten zijn gemaakt, maar ach, die moeten eens gemaakt worden :p Zoals poedersuiker over de bovenzijde van de marsepein, zwetend marsepein etc..
Maar ach, toch blij dat ik de eerste stap heb gezet, en nu op naar de volgende (Heb al genoeg ideeen en bakvormen op m'n lijstje staan!!)

http://img.photobucket.com/albums/v211/Rimketje/Anniekverjaardag2008A018-1.jpg
De bovenkant, poppetje is een mangafiguur voor m'n zusje.. gigantisch aan het zweten na de vriezer en beetje mislukt met de 'verf' (kleurstof en alcohol)
http://img.photobucket.com/albums/v211/Rimketje/Anniekverjaardag2008A022-1.jpg
Voorkant van de taart.. Zat toen ik 'm er net helemaal overheen geplakt had inene een scheur in.. Sja dan moet je daarvoor een oplossing verzinnen.

Vulling is overigens heel simpel.. Heb de biscuitmix 2 van deze site gebruikt! Echt geweldig lekker! en gevuld met aardbeienjam en botercreme! (1 laag, vond het al spannend genoeg dat snijden :p)

Ben benieuwd naar jullie mening, en hoop op een dag net zulke taarten te bakken als een groot deel van jullie!

2

Re: Aller eerste taartje

Mooi taartje! Ik ben zelf ook nog enorm aan een klungelen, dus de verhalen komen me bekend voor ;) (en heb dus ook nog geen wijsdom te delen). Succes met alle nieuwe idee

3

Jammer van het zweten. Misschien trekt het nog weg. Maar ik vind het wel een leukerd geworden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik herken het figuurtje niet, maar ik vind het erg knap!
Leuk gedaan :Y

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

5

jolanda71 schreef:

Jammer van het zweten. Misschien trekt het nog weg. Maar ik vind het wel een leukerd geworden.

Het zweten is inderdaad nog weggetrokken de avond, alleen plakte het daardoor erg overal aan vast...
Maar ach, hij smaakte goed, en je moet ergens beginnen

6

Harstikke goed gedaan! Ik heb ook net mijn eerste taart gemaakt, het is echt leuk om te doen, he? Heb, net als jij, ook alweer andere ideeen om een volgende taart te maken!

Succes en de groetjes!
Celina.

Groetjes, Celina.

7

Goed joh...op naar de volgende! ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

8

Op naar de volgende! Het zweten.. tjah ik weet niet wat het is, de ene keer doen mijn taarten dat wel en de andere keer niet! Zo vervelend..

9

ziet er leuk uit, is het een olifantje?  :D

10

De bovenkant ziet er mooi glad uit, zonder bobbels etc.  Volgens mij heb je de taart best strak bekleed.
De volgende keer misschien iets minder poedersuiker gebruiken. Je hebt al goed gelet op de details, zoals de HB op het potlood.
Ziet er geinig uit voor een eerste taart!

11

Ik vroeg me al af wie dat figuurtje was, maar je hebt het gelukkig verklapt!

Je hebt een leuke eerste taart gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Oefening baart kunst. En voor je eerst eggie niet slecht hoor. Gefeliciteerd met je nieuwe hobby.

13

Nou, de toon is in ieder geval gezet: je bent goed bezig!!!

Enne... uit je dak gaan met de vullingen komt vanzelf! ;)

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

14

Leuk gedaan, hoor!

Heb je het plaatje wel in de koelkast gedaan? Door het temperatuurverschil vanuit de vriezer kan hij heeeeel erg gaan zweten, dit is al minder als je hem in de koelkast hebt staan.

Groetjes Renske

15

Ik ken het figuurtje ook niet :nooo
Maar ik vind het een mooie taart :Y
Op naar de volgende :lol:

Groetjes Marlies.

16

Handige tip die met de koelkast...!

http://www.cardcaptorsakura.nl/img/characters/kero.gif
Dit is het figuurtje dat erop staat.. Het komt uit Cardcaptor Sakura.. een van de vele Animeseries.. Mijn zusje is helemaal fan van anime/manga dus die herkende 'm gelukkig meteen

Mooie taart!

18

I love card captor! (bedenk me nu ineens dat ik de dvd weer ga opzoeken :D )

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***