1

Onderwerp: Pip!

Grappig, ik lees net het topic van Estherke over de behangboeken en mijn taartje is op dezelfde manier tot stand gekomen:
We zitten nog steeds in een grote verbouwing en om de tijd uit te zitten zijn we alvast behang e.d. aan het spotten. Zo kwam ik het boek van PIP Studio tegen. Zo leuk!!! (mijn man vind het wat minder :( )
Ik nam een PIP-folder mee en heb deze gebruikt voor het ontwerp voor het verjaardagstaartje voor mijn schoonmoeder. En dit is het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3UBCCZXB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EZ8474W4.jpg

Het is misschien niet zo goed te zien op de foto maar de taart is de kleinste hartvorm van Wilton.
Helaas krijg ik de vlindertjes nog niet zo netjes uit de patchwork cutter. Iemand de gouden tip?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADMQIRU4.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Pip!

OW! Wat een leukerdje! Ik herken meteen het PIP-stijltje, heeeel goed gelukt, mooi met dat ingerolde... En een supermooi onderpapiertje en strik!

Grotjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

ik ken pip dus nog steeds niet maar denk wel dat ik het mooi vind :lol:
Super gedaan

4

wat een schattig taartje :thumb:

Meid wat een schattig taartje, ben er helemaal weg van. Ik doe zelf de vlinders zo maken, (300 gemaakt voor een bruidstaart met cc). Fondant met tylosse, dun uitrollen, beetje crisco op de fondant smeren en dan de cutter er in drukken. Als de vlinder in je cutter blijf steken kan je gelijk even de randen glad strijken. Anders de fondant weg trekken van de cutter (doe dat zelf door eerst het lapje om hoog te trekken en dan van de cutter weg te trekken) de randjes kan je daarna nog even met een tooltje glad maken. Hoop dat je het nog kan volgen.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Hij is lief. Erg kunstig gedaan die ingerolde vormen.

7

Mooie taart. Hoe krijg je dat effect van die licht roze bloemen en vlinders in het donker roze fondant?

Groeten van Nicole

8

Ooo, wat schattig! Die MOET ik echt opslaan!

Groetjes, Jos

9

pip.. heb nog nooit van pip gehoord.. kom ik hier allemaal pip taarten tegen... het ziet er erg leuk uit!! Je hebt er echt iets moois van gemaakt zeg!!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

10

oooo, ik ben dol op pip. :Y
Hihi, heb er mappen van gekocht voor mijn workshop info, heeft pip alleen maar 23 rings, die gaatjes kun je nie zelf maken. Dus of een andere map of een hele dure perforator.
Nou wil ik pip niet kwijt dus perforeer ik eens in de zoveel tijd een hele stapel op school, zo leuk vind ik het dus. :O

Je taart (want ik raaskalk weer lekker ;) ) vind ik ook echt super. :Y

Voor de patschwork cutters gebruik ik zelf liever meican paste, mischien ook wat voor jou?

11

Ik vind het prachtig, weer een taartje voor in het archief!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

Ik ken pip dus ook niet maar je taart ziet er geweldig uit. Erg origineel. Ik doe na een vlinder heel voorzichtig met mijn vinger de randjes glad strijken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

ja, erg lief, die vlinder patchwork wil ik ook nog aanschaffen... ik wil nog zo veel aanschaffen.. :O

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Heel mooi taartje.

15

Mooi taartje met een mooi printje hoor :Y

16

Kei leuK!! I love PIP!

17

O, wat een schatje van een taart! Hoe komt ie nou zo mooi bol? Is dat zo bij de wilton hard vorm, of heb je er iets mee gedaan (snijden?)
Enne... Pip is superhip!
Win ik nou een prijs voor de leukste slagzin :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Wauw wat een mooi taartje

19

Mooi zeg met dat printje erin! Super leuk taartje!

20

Luv it!

21

Gaaf....:thumb:

Groetjes Marlies.

22

weer een prachtige creatie dees!

23

Ik vind het echt een geweldig taartje, heerlijk zo'n pipstijltaartje.
Wat is dat toch he met die mannen dat ze die stijl niet kunnen waarderen.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

24

Lief taartje! Ik denk ook wel benieuwd hoe je die figuren in je fondant krijgt

25

Supermooi! PIP is echt een geweldige inspiratiebron.
Maar ook ik ben benieuwd hoe je die figuren zo mooi in je fondant gerold krijgt.