1

Onderwerp: fondant

ff vraagje. ik heb van het weekend een taart gemaakt en die bekleed met fondant na wat ruzie ermee te hebben gehad. kreeg ik de taart bekleed. maar de fondant scheurde een beetje. dus ik dacht dat je dat wel kon repareren  of glad in elkaar over vegen. maar dit lukt niet. gaat dat helemaal niet of is daar een trucje voor?
en als je een laag fondant erop legt om te decoreren hoe 'plak' je dat dan erop. met water of met van die icing gel of zo?

Re: fondant

ik heb ook altijd ruzie met fondant, dus daar kan ik je geen tips over geven.

Maar je decoraties... je kunt licht simpele decoraties voor OP je taart makkelijk met een ietsie water erop plakken. Voor wat meer stevigheid kun je kiezen voor eetbare lijm (kopen of zelf maken van water en tylose) en als je veel stevigheid nodig hebt bij bijvoorbeeld de bekende strik of zwaardere decoraties aan de zijkant, kan je het met icing doen.

succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Je kunt scheurtjes wel een beetje wegwerken. Maak je vingers vet met crisco of plantaardige frietvet. Voorzichtig over de scheurtjes wrijven. Kleine scheurtjes krijg je zowel minder, maar het plekje gaat wel glimmen door het vet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Trucje voor het repareren van gaatjes/ scheurtjes/ vlekjes; plak er een leuke bloem of andere soortig versiersel op!