1

Onderwerp: in de vriezer en dan?

Hallo dames, ik had een vraagje, ik moet voor vrijdag iets van 40 cupcakes maken, en wilde nu al vast de rondjes e.d uitsteken uit marsepein, anders moet ik donderdag ineens zo vreselijk veel doen. Nu is mijn vraag, als ik dat dus doe, en ik bewaar het in de vriezer( de marsepein)  Wanneer haal ik het er dan uit en hoe is het nadat het uit de vriezer komt. Is het dan weer na het ontdooien de zachte marsepein zoals normaal en smaakt het dan ook niet harder ofzo?

2

Re: in de vriezer en dan?

Wil je uitgestoken rondjes invriezen? Dat is helemaal niet nodig hoor, gewoon goed afdekken in een plastic bakje, dan is het heus niet gelijk hard of uitgedroogd. Cakejes invriezen zou ik dan weer wel doen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dankje voor je reactie, ik wilde niet alleen de rondjes invriezen maar ook de andere figuurtjes die ik ga uitsteken. Maar de cakejes wil ik pas donderdag middag gaan bakken, dus die moeten het een nachtje wel overleven denk ik.

4

Echt niet invriezen hoor, niet nodig. Gewoon goed afdekken :Y Juist marsepein kan die paar nachtjes wel overleven ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Indd je kunt het beter niet invriezen! Ik heb als ik marsepein over heb ook gewoon luchtdichte bakjes, daar bewaar ik het soms wel een maand in!