1

Onderwerp: Nijntje sucks ...pff Dikke Bruna

Kreeg ik eindelijk ook een verzoek voor een Nijntje taart, dacht ik, laat ik eens als uitzondering heel netjes zijn en toestemming vragen.,.,nou vergeet het maar dus he, hieronder de reactie;

Helaas kunnen wij u hiervoor geen toestemming geven. Aan het gebruik van de tekeningen van Dick Bruna worden hoge eisen gesteld om op deze wijze de karakteristieke eigenschappen van zijn werk te beschermen. De controle op het gebruik van de illustraties neemt veel tijd in beslag. Wekelijks komen vele verzoeken binnen om illustraties te mogen gebruiken op diverse producten en voor verschillende doeleinden. Voor de beoordeling van al deze producten en projecten hebben wij echter te weinig mankracht om op ieder verzoek in te gaan.

Ik vertrouw erop dat u begrip heeft voor ons standpunt en dank u hartelijk voor uw belangstelling in het werk van Dick Bruna.

Gewoon ff ter mededeling, vind t zo belachelijk! Hoe werk je t in de hand dat mensen het gewoon zonder toestemming doen? > zo dus! :mad:

Re: Nijntje sucks ...pff Dikke Bruna

zo inderdaad zeg. wat doen ze moeilijk!!!
heb er afgelopen weekend ook nog eentje gemaakt... natuurlijk ZONDER toestemming (maar goed ik heb het ook niet eens gevraagd... ;))

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door chadyl (06-10-2008 10:15)

tipseytaartje schreef:

zo inderdaad zeg. wat doen ze moeilijk!!!
heb er afgelopen weekend ook nog eentje gemaakt... natuurlijk ZONDER toestemming (maar goed ik heb het ook niet eens gevraagd... ;))

daar heb ik nu dus ook spijt van! maar ja zo leert een mens weer van zijn fouten he...:-)

ja precies! Ook al denkt de wet er niet zo over, je kunt het gewoon niet voorkomen dat een bekend figuurtje wordt nagemaakt...

groetjes Tirza     

Ze weten ook echt wel dat het toch wel heel veel gebeurt en ze kunnen het niet allemaal controleren. Als je ook maar 1 dingetje anders maakt en zegt nee hoor dit is mijn eigen ontwerp, kunnen ze niks meer.

Groetjes Renske

6

Het is toch eigenlijk belachelijk he!!! Maar goed, je hebt het nog geprobeerd......;)
Tja........dan maar zonder toestemming!:D

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

7

Ik vind dat echt enorme nonsens: toestemming hebben om afbeeldingen te gebruiken....

Dan ga ik zeker mijn dochter verbieden om nijntje te mogen tekenen.....
'Ja sorry schat maar het mag echt niet van Dick Bruna.....'

Ik vind het belachelijk dat ze daar geen toestemming voor geven. Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een koekjesbak setje gekregen met vormen van het hoof van nijntje en de andere dieren die er bij horen gekregen. Maar die zou je dus ook niet mogen maken want dan gebruik je de figuren ook. :grrr Ze zijn dus zelf erg tegenstrijdig door dit soort producten op de markt te brengen.

9

Ja precies, koop je een boekje van Nijntje, wil je zoon of dochter hem overtrekken: Nee denk erom! Anders wordt meneer Bruna boos! :s

Dus Thea, ik zou maar oppassen als ik jou was :-D

10

Ik heb er pas gelden ook gewoon een gemaakt hoor. net of meneer Bruna het zal merken. misschien niet op je site zetten denk ik.

11

En hoe zit dat dan met al die taarten van Mega Mindy, Dora, Sesamstraat, Kabouter Plop, Winnie de Pooh, Thomas de Trein, logo's van rockbands, kledingmerken, winkels, bedrijven, Strawberry Shortcake, Pippi Langkous, Formule I wagens, John Deere tractors en weet ik veel wat voor merken of bekende figuren ik hier nog meer voorbij heb zien komen? DAT MAG DAN ZEKER OOK ALLEMAAL NIET VAN MIJNHEER BRUNA???? Echt, wat belachelijk zeg! Dan zou je dus inderdaad nooit meer iets mogen tekenen, boetseren, puzzelen, naaien, schilderen, scrappen, borduren en breien waar een copyright op zit.......

Groetjes, Tessa

12

kerkvliet schreef:

En hoe zit dat dan met al die taarten van Mega Mindy, Dora, Sesamstraat, Kabouter Plop, Winnie de Pooh, Thomas de Trein, logo's van rockbands, kledingmerken, winkels, bedrijven, Strawberry Shortcake, Pippi Langkous, Formule I wagens, John Deere tractors en weet ik veel wat voor merken of bekende figuren ik hier nog meer voorbij heb zien komen? DAT MAG DAN ZEKER OOK ALLEMAAL NIET VAN MIJNHEER BRUNA???? Echt, wat belachelijk zeg! Dan zou je dus inderdaad nooit meer iets mogen tekenen, boetseren, puzzelen, naaien, schilderen, scrappen, borduren en breien waar een copyright op zit.......

:lol:  heel officieel gezien mag dat ook allemaal niet nee, 't is alleen dat meneer Bruna wel hele actief is in t opzoeken van zgn 'plagiaat' en t aanklagen, ook disney is hierin wel actief alleen omdat dat op zo'n grote schaal verspreidt is moeilijker te controleren, maar zou disney merken dat wij hun plaatjes gebruiken dan kunnen ze je officieel aanklagen als ze zouden willen.

13

Ik heb maar

Groetjes, Tessa

14 Laatst bewerkt door chadyl (07-10-2008 15:13)

kerkvliet schreef:

Ik heb maar

15

Nu is het Nijn,straks zijn het alle figuren van studio 100,het is altijd wat,zelf maak ik alles en verder geen slapende honden wakker maken,de klant is hardstikke blij met zijn taart.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

16

Haha alleen al van de naam van het onderwerp moest ik heel erg lachen :P
Ik denk dat je van bijna geen enkele tekening toestemming zult krijgen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we daar naar luisteren.. Dat wisten wij toch niet (A)?

Geen toestemming meer vragen, dat heb je hier weer van geleerd :P

Groetjes Laura!

17

Voordat meneer Dick (what's in a name?) er achter komt dat je zijn creatie hebt gebruikt, is het bewijsmateriaal al lang verdwenen in hongerige mondjes...

18

ja, maar foto's op je website dan??? Daar kunnen ze ook moeilijk over doen toch??

Zag vorige week bij hartvannederland geloof ik, dat er een man aangeklaagd was door buma stemra omdat hij een muziekje op zijn website had staan van een bekende groep opf band ofzo die hij had nagespeeld. 1800 euro boete!!

groetjes Tirza     

19

officieel mag het niet en kan je dus in de problemen komen...wat al gezegd is, eigenlijk gewoon zorgen dat je hem net even anders maakt dat is eigenlijk de enige manier om echt niet in de problemen te komen, maar ja of de klant dat dan ook leuk vindt??

Berichten [ 19 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Nijntje sucks ...pff Dikke Bruna