1

Onderwerp: rode marsepein

Ik weet niet of het aan de kleur ligt of aan mij
Maar ik heb zo'n lieveheersbeestje gemaakt en het rode marsepein begon helemaal te smelten
Mijn vriendin had dat ook terwijl onze andere taarten dat niet deden en wel met dezelfde vulling waren?
Kan het aan de kleur liggen??
Ik mag nl vooriemand een cars taart maken ,maar die moet wel de vriezer in aangezien ik op vakantie ben wanneer zij hem nodig heeft,maar ik durf het niet echt aan met het oog op het smelten.
Wie weet het?
groetjes Sheila

2

Re: rode marsepein

ik kan me niet voorstellen da thet aan de kleur zou liggen!
waarmee had je m afgesmeerd?

ik kan het me ook niet voorstellen want als ik rood gebruik gaat het echt niet smelten.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Wat heb je onder de marsepein gesmeerd??

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

botercreme extra

6

Gebruik ik ook altijd zonder problemen, maar misschien dat het in combinatie met het vochtige weer toch 'te nat' is geworden? Om van dit risico af te zijn zweren sommigen bij 'gewone' botercreme, dwz boter:poedersuiker 1:1

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

dat doe ik tegenwoordg ook gewoon 1 op 1
nou hopen dat het nu wel goed gaat

8

Het kan toch echt niet aan de kleur liggen, zal toch de bcextra icm met het weer of omstandigheden geweest zijn.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35502

10

Toch heb ik ook echt het idee, dat het aan de kleur ligt. Ik heb er nooit last van, behalve bij rood en zwart!!! Ik heb in juni een mariokart auto gemaakt van rood en zwart en die ingevroren. Helemaal volgens het boekje laten ontdooien en het rood en zwart smolt helemaal weg. Echt drama. Ik zou het dus niet aanraden om in te vriezen. !!!
Deze week nog een taart met een zwarte rand gemaakt en dit zwart glom ook direct toen ik het uit de koelkast (standje 1) haalde. Het zal niet wetenschappelijk te onderbouwen zijn, maar ik baseer het alleen op mijn eigen ervaring.

Groet, Jolanda

11

Niet dat ik het herken of zo, maar even een brainwave: in rood en zwart moet (veel) meer kleurstof, dus zit er meer 'vocht' in. Misschien dat dat het probleem kan veroorzaken? In ieder geval maar op save gaan en met 1 op 1 afsmeren..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag