1

Onderwerp: candy melts

hoi
heeft iemand hier ervaring met candy melts??? ik heb een setje gekocht voor halloween en het lijkt me zoo leuk maar nu ben ik het aan het proberen maar ik krijg het niet voor elkaar om die dingen echt vloeibaar te maken,het blijft een beetje dikke pasta,en dunne lijntjes ermee maken gaat dan niet lukken want het wil niet eens uit het zakje.
ik heb het in de magnetron gedaan
ik heb het ook au bain marie gedaan en verschillende kleuren geprobeerd..

help dus...
groetjes cindy

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

2

Re: candy melts

Ik heb een paar keer candy melts gebruikt. De eerste keer in zo'n speciaal knijpflesje in de magnetron maar dat ging iets te hard (sommige melts waren niet gesmolten, anderen verbrand).
Daarna heb ik het au-bain-marie gedaan en dat ging goed (is wel een beetje stug). Ik wilde het de volgende keer proberen in een snoepzak even in de magnetron en dan tussendoor even kneden.

Maar je hebt gelijk als je zegt, dat het niet echt vloeibaar wordt. Ik heb tubes gekocht met o.a. bruin en zwart voor de lijntjes en die werken wel goed. Die tubes moet je in heet water leggen tot ze zacht zijn en dan kun je er de lijntjes mee maken. De melts gebruik ik voor het grote/grove werk.

Groet, Jolanda

3

Re: candy melts

Ik doe het in die knijpflesjes (van Wilton geloof ik) en die zet ik in een bakje heet water. Dat hete water vul ik af & toe aan met water uit de waterkoker.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag