1

Onderwerp: gekleurde handen

ik heb al een paar keer met fondant en marsepein een taart bekleed, erg leuk, maar ik krijg er zo'n gekleurde handen van, invetten met vet helpt wel een beetje, maar dan toch...
en afwassen ho maar. Ik zie er niet uit!
Hebben jullie een goeie tip? Of ben ik gewoon een knoeipot :Y

2

Re: gekleurde handen

knoeipot...

ik hou ze toch redelijk schoon. Doe in het midden wat kleurstof in het midden en vouw de fondant er als het ware omheen. , dan blijf ik het wat vouwen en duwen totdat ik denk dat de kleurstof verspreid is en dan pas meer gaan kneden. Gaat goed hoor! Dus niet meteen je vingers erin!! :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

of handschoentjes, vinyl en zonder poeder, verkrijgbaar bij de apotheek.

succes!

groetjes Ellen

Ik had geen handschoenen in huis.... heb dus eerst ook kei-rode handen gekregen. Die heb ik met veel wassen en scrubben aardig schoon gekregen!
Verder ben ik van plan voortaan met handschoenen te werken :-)...of anders 2 boterhamzakjes om m'n handen heen, is natuurlijk wel wat minder handig, maar 't werkt wel ;-)!

Ik heb echt een hekel aan werken met handschoenen, dus dat doe ik niet.

Ik kleur hetzelfde als Katja; in het midden de kleurstof doen.
Helemaal kleurloos blijf ik dus niet altijd :lol:

Groetjes Renske

6

Bedankt dames,
ik zal eens proberen wat netter te werken. want handschoenen werkt bij mij echt niet, ik denk daar ook altijd te laat aan..
Maar ik gebruik ook altijd mijn vingers om te "verven"... De zon een beetje rode wangen geven, een lichter stukje op de ballon en bloemen etc. Met een kwastje krijg ik dit niet goed voor elkaar. Dan misschien toch wel handschoenen aan. Of inderdaad dagen met rode of paarse handen rond lopen :D

7

Hmm, ik heb er ook altijd last van!! Hoewel ik toch altijd, zoals hier beschreven wordt, de kleurstof in het midden.. Op de een of andere manier houd ik toch gekleurde handjes. :D Wat nog best goed helpt en wat ik altijd doe is een badje van Vanish te maken! Werkt best... :P

8

Ik doe het ook zonder handschoenen, tenzij ik een wondje aan mijn handen/vingers heb. Maar ik doe het eigenlijk ook zoveel mogelijk zoals al eerder genoemd.
Ik strijk al wel de kleurstof met het prikkertje zo goed mogelijk uit en daarna doe ik het ook nog met de roller. Maar ja soms ontkom je er niet aan en grijp je toch nog midden in de kleurstof.......
greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

9

Ik doe het ook zoals Kadokhe, en natuurlijk komt er wel iets op je handen, maar niet veel hoor.
Nu moesten we pas wel hard lachen, mijn zusje en ik hadden een set  kleurstof gekocht, maar zij mistte bruin en oranje, en ik mistte zwart en huidskleur.
Nu hadden we 4 kleine potjes gevonden, en wilde de helft van de kleur die de ander niet had, overscheppen in het potje.
Dus mijn zus legde als eerste het lepeltje dat ze gebruikt had, op een schoon droog vaatdoekje. Zeg ik tegen haar: Ik weet niet of dat er wel makkelijk uitgaat hoor!
Maar omdat het doekje toch al vies was, deed ik het dus ook.
Zij vroeg zich af, hoe de kleurstof smaakte, dus likte er eens aan.
Iets zoetig, maar verder smaakloos. En omdat ze het doekje dus niet meer vies wilde maken, stak ze dus 2 keer een lepeltje in haar mond.
Nou je raad het al: hele zwarte tanden. Ha, wat een lol zeg!
Dus ze ging snel tanden poetsen, en gelukkig, het ging eraf.
Dus 1 waarschuwing: stop het niet in je mond!

10

Ik doe altijd een kuiltje in het midden maken!

11

die vanish ga ik proberen,
wat leuk zeg die zwarte tanden, idee voor carnaval, iedere tand een ander kleurtje *)

12

Ik doe het ook zoals Kadohke en als er dan toch nog aan mijn handen zit scrub ik ze. En ik heb laatst ook gemerkt dat de schoonmaakvloeistof voor mijn lenzen ook heel goed de kleurstof van je handen haalt ;)

Zo warm mogelijk wassen met zeep krijg je het er goed af , maar wel flink warm water.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

14

ik doe altijd handschoenen aan. Bij de sligro een doos 100 stuks voor €10.. echt ideaal.

15

Ik gebruikte meestal handschoenen, maar vind het almeer ondingen. Dan maar heel voorzichtig, zorgen dat de kleurtstof in het midden blijft. En anders maar gekleurde handen, gaat vanzelf wel weer weg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

16

Ik gebruik ook altijd handschoenen. De kleurstof erin vouwen dat lukt mij nooit, komt het toch ergens uitlopen en pak ik er alsnog middenin. Ben weleens op mijn werk verschenen met knaloranje handen met wat vlekken roze. De patienten keken mij nogal vreemd aan die dag. Maar de handenalcohol op mijn werk kreeg het er wel af.

Groeten van Nicole

17

haha, leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die op hun werk of op een feestje verschijnen met gekleurde handen, ik ga jullie tips allemaal proberen.

18

Ik kneed het altijd eerst flink door met kleurstof, dan mijn handen goed wassen met zeep en daarna verder kneden (wel invetten) . Het valt op zich wel mee met mij handen!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

19

Ik gebruik ook altijd handschoenen.....maar op de

20

Ik doe het ook zoals hierboven beschreven en goed al uitsmeren op de fondant. En gewoon niet teveel tegelijk. Ik kneed dan liever twee keer op kleur.
En meteen na elke kleurbeurt je handen wassen helpt ook met inderdaad zeep en warm water.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer