1

Onderwerp: suikerparels plakken?

Hier weer een vraag van een beginneling!

Ik wil diagonale lijnen op een taart en waar de lijnen kruisen, suikerparels erin.
Moet je eerst een holletje in de marsepein/fondant maken en dan nog iets van tylose erin om ze vast te plakken? Vooral aan de zijkanten van de taart lijkt me dat wel handig om ze niet te verliezen....!
Kan marsepein wel tegen zo'n tylose-met-water mengsel?

Alvast bedankt!

Gr. Ineke.

2

Re: suikerparels plakken?

Ik maak inderdaad altijd een klein holletje. En dan een tipje lijm. Die lijm kun je kant en klaar kopen (edible glue) of zelf maken met een beetje tylose en water. Goed mixen en een tijdje laten staan, heb ik begrepen (ik gebruik zelf kant en klare ;)), totdat de tylose goed is opgelost.

Je hebt maar h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Ik maak inderdaad altijd een klein holletje. En dan een tipje lijm. Die lijm kun je kant en klaar kopen (edible glue) of zelf maken met een beetje tylose en water. Goed mixen en een tijdje laten staan, heb ik begrepen (ik gebruik zelf kant en klare ;)), totdat de tylose goed is opgelost.

Je hebt maar h

ik doe ook altijd eerst een holltje maken en dan een klein beetje vochtig maken met water dan blijven ze ook wel zitten.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Claudia Mv 2 schreef:

ik doe ook altijd eerst een holltje maken en dan een klein beetje vochtig maken met water dan blijven ze ook wel zitten.

De matte wel, maar bijv. de metallic lijm ik liever vast.

birgitta schreef:

hoeveel tylos en water heb je dan nodig.
en hoe lang is die houdbaar?

Ik gebruik het zelf niet, maar een zoekopdracht met "lijm AND maken AND tylose AND water" leverde dit topic op: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=34853

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik maak lijm met peodersuiker
beetje poeder suiker en een drup water, mengen en je heb lijm

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

Sixy schreef:

Ik maak lijm met peodersuiker
beetje poeder suiker en een drup water, mengen en je heb lijm

dank je wel, die onthoud ik

8

Marianne schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

De matte wel, maar bijv. de metallic lijm ik liever vast.

birgitta schreef:

hoeveel tylos en water heb je dan nodig.
en hoe lang is die houdbaar?

Ik gebruik het zelf niet, maar een zoekopdracht met "lijm AND maken AND tylose AND water" leverde dit topic op: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=34853

bedankt :)

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » suikerparels plakken?